sommarregn



Wierdoväder idag. Föst massor av regn och jag kom på den lysande idén att åka och dricka regnkaffe på Bo01, dvs på det där Italienska stället där man kan sitta och titta ut över havet. Så gav vi oss iväg men kom inte så långt innan mopeden dränktes och dog. Den har nämligen inga stänkskärmar eftersom de håller på att lackas om. Det blev ett evigt släpande och frustande och konstgjord andning och tillslut hostade den till och började leva igen, om än smått förlamad. Den hade lätt behövt en rullator om den hade varit en människa, hastighetsmätaren visade ca 8km/h resten av vägen. Vi kom fram, dyngsura, till Bo01 där himeln sprack upp och solen började skina. Saatiken. Vi fick ju sitta ute såklart och det stora myset förbyttes mot vanlig sommardag. När vi kom hem satte det dock igång igen, värsta ösregnet och det ännu värre åskvädret. Mitt huvud var spänt som en fiolsträng. Det var ändå tur att det blev dåligt väder igen eftersom vi hade planerat en filmeftermiddag/kväll. Först började vi kolla på en ny engelsk motorcykelkomedi men vi fattade ingenting av handlingen så vi bytte till Svart Katt Vit Katt, som jag såg för femtioelfte gången ungefär. Slutar aldrig skratta när han torkar sig med gåsen!

Kamerabryderierna består, men det där som Martina säger om att min nuvarande kamera är fullstädigt värdelös är faktiskt bara buffel och båg. Det ser man på bilden ovan, tagen idag vid havet. Det är alltså jag själv som har mörkat bilden efteråt. Kameran ÄR bra på riktigt.

Kommentarer:
Postat av: Trondingebjorg

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits