fredag, vår

Igår kom den kalla våren, inte den varma. Jag och Kristin var i Höllviken på segertåg. Intervjun gick bra, solen sken, vi var glada och jag har aldrig sett ett ställe med fler fastighetsmäklare. Finns det verkligen så många hus i Höllviken? Jag ville genast börja jobba där och såg ett helt liv framför mig - ett litet hus, sola på stranden och en fin karriär som folkbibliotekarie. Snälla ge mig! Kristin var också glad, här poserar hon framför hålet där det nya biblioteket ska byggas:

image561

Idag tog jag en runda på stan eftersom jag skulle fixa en födelsedagspresent. När jag hade fixat presenten ville jag köpa en bok till mig själv, Bryta om, men ingen affär hade den. Då köpte jag en stor kopp kaffe på en helvetisk hamburgerkedja. De har gott kaffe, men satan vilken stress. Om jag höll på att panika efter fem minuter i kö, hur är det då inte för de stackarna som jobbar där?! Så satte jag mig utanför konsthallen i solen och njöt en stund. När stunden var slut var jag iskall och gick in på konsthallen för att värma mig. När jag kom ut igen hade jag handlat denna som nu pryder vårt sovrum:

image562

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits