trött

Ständigt denna trötthet. Nu förtin beror den dock inte på att jag sover för mycket, utan helt enkelt för att jag har för mycket att göra. När Kristin får gå hem och slappa vid halv tre efter en hård arbetsdag (obs, vanligtvis är vi där mellan nio och fyra) är jag på väg TILL jobbet i Lund. Idag var jag helt förvirrad. En tjej kom och undrade var THI var.
Jag bara: öööh, vaddå? Vad är det? En byggnad? Jag är inte från Lund, har ingen aning..
Hon bara: Eeeh, alltså, jag ser bara en massa böcker med signum på V..
Jag bara: Ahaaa. (piiinsamt)

Lite senare kom en tjej och ville ha hjälp med att hitta några riktlinjerför något sjuksköterskerelaterat.
Jag bara: Ok jag ska göra vad jag kan, men jag jobbar inte här på riktigt - är bara student som du kan se (samtidigt som jag pekar på min lilla namnskylt där det står Bibliotekariestudent)
Hon bara: Jaha, hihi, fast det kan jag inte se för den sitter uppochner.
Jag bara: eeehh.. (piiiMsamt!!)

När jag kom hem gick jag och Erik och åt ihjäl oss på Indiancurryhut. Nu drabbades jag precis av århundradets yrselanfall. Stressad? Jag? På en torsdag? Nä nu är det jag som går och lägger mig. Jag väljer därför att citera citatet i hissen på Södra förstadsgatan 102: (sn)ark.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hehe, ja och igår var det bara onsdag såvitt jag vet!

2008-03-20 @ 08:31:23
Postat av: Erika

jea well.. om man kan sin johan glans så fattar man.. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits