Somnar

Nu har jag jobbat i exakt en timme och tjugo minuter. Det är knäpptyst och på biblioteket sitter det ungefär 2 pers just nu. De pluggar. Och är knäpptysta. Jag har så oändligt tråkigt, det är inte klokt vad tiden går långsamt ibland. Sådana här dagar längtar jag efter de där 2.0-biblioteken där människor är och pratar och rör sig och upplever saker. Borde nog söka jobb på Garaget, om de hade haft några platser över alltså. Erik fick ett mail om ett sommarjobb på Kockums. Han ringde dem i förrgår och igår ringde de till honom och sa att han skulle komma på intervju. Han var en av tre sökande, till två platser. Fatta vad sjukt lätt det är att få jobb som ingenjör. Det bara svämmar över av jobb. Så jääla orättvist, Ronny!

Jag har iallafall cyklat till Lund idag, nu är jag i Lund och eftersom det bara är en liten liten innergård utanför fönstrena ser det ut att vara helt kasst väder ute (pga skugga) och då blir jag så trött så trött och vill aldrig mer cykla hem till Malmö igen. När jag cyklade hit var det förvisso strålande solsken så jag är väl ganska säker på att det kommer vara fint även när jag cyklar hem. Blablabla. Boredom.

Säger som Olle Ljungström: Gud, uppfinn nåt nytt som gör det lätt att hålla ut!

Dagens tips: Mp3:a när man cyklar. Speciellt i solsken. Har ju tidigare tipsat om mp3:a när man är ute och springer (och för alla er som tror att jag faktiskt tror att jag kommit på nåt nytt och eget så chill'n'grill, det tror jag ej) och idag har jag även testat detta när jag cyklade. Funkade perfa! Jag gillar inte att cykla med musik i staden, det känns lite farligt i trafiken, men ute på åkrarna mellan Lund och Malmö var det perfekt! Bäst var LeilaK och Advanced Patrol. Hejdå.

Kommentarer:
Postat av: Marika

Det är ASVARMT och fint väder ute. du kommer inte vara ledsen när du cyklar hem

2008-05-08 @ 18:00:09
Postat av: Martina

Fan jag gillar Olle.

2008-05-08 @ 19:22:51
Postat av: Malin

Olle i all ära , men jag tycker att Bob Hund klår allt; "Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem, men det gör jag. Tror jag."

Kan man tänka på när man cyklar vilse.

2008-05-09 @ 00:00:08
Postat av: erika

haha den hade jag behövt igår när jag faktiskt cyklade vilse!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits