Vårruset

image608

Jag har genomfört mitt första lopp! Jag är så stolt! Såhär var det: Jag och Kari träffades på Södervärn fem i sex och promenerade bort till stadion. När vi kom fram var starten redan full, men vi var tvungna att träffa Erik och Olof som kom på moped för att ta hand om våra grejer och kom inte till start förrän tjugo över sex. Starten gick halv sju. När vi hade lämnat våra grejer gick vi och ställde oss i den starten som var för dem som inte ville tävla men ändå springa. Tyvärr var det inte så många som ställde sig efter sin kapacitet, många som stod i tävlingsfållan var gångare vilket irriterade en hel del när de proppade upp vägen för alla oss som ville springa. En jäkla massa folk var det överallt. Det var start var femte minut så vi kom iväg fem minuter efter de första. I början fick man trippa fram på tårna för att inte krocka med folk och under hela loppet sprang jag förbi gångare. Efter ungefär halva banan tog jag sikte på en tjej som sprang lite snabbare än mitt tempo och så hängde jag på henne för att inte sacka efter. Det var en bra taktik, och jag hade till och med energi kvar för en riktig spurt de sista 100 metrarna. Kom i mål på 34.49, vilket ju räknades efter de första som startade. Alltså var min tid 29.49. Och det tycker jag var en jädra bra tid med tanke på hur trång banan var och hur sakta det gick på vissa sträckor pga de som gick fem pers i bredd på de trånga stigarna. När man kom i mål fick man en medalj, en banan, en veganchokladdricka (tror det var vegan iaf) samt en påse med diverse skit. Tena inkontinensskydd, spagetti och en extremt ful bandana var några saker i påsen. När jag hade plockat på mig det som var mitt gick jag och hittade Erik som väntade på mopeden. Och så väntade vi på Kari som kom i mål efter några minuter, hon tog det lugnt. Sen åkte jag och Erik hem och käkade middag med Jon och Pelle, som för övrigt har fått jobb i Malmö och ska bo hos oss i två dagar, han sitter i detta nu och kollar på köpelägenheter här i stan. Summa summarum: Lopp är kul, jag sprang bra, jag fick min medalj som jag så gärna ville ha och jag tror jag ska springa ett till lopp någon gång.

Kolla förresten; jag hade bara tre säkerhetsnålar och tog förstås Library Lovers-pinen som fjärde!

Kommentarer:
Postat av: Martina

Tena inkontinensskydd???!!!

2008-05-05 @ 21:58:05
Postat av: Moa

Bra kutat!

Postat av: erika

äh det var ju ett tantlopp. Ska spara den i sisådär trettio år.

2008-05-05 @ 22:25:23
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: erika

tack!

2008-05-05 @ 22:25:44
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: ma

ond är du mot stora E men duktig springare är du!!! Full av beundran är jag o stolt över att du ( och Kari förstås)gör detta i så unga år...ni har nytta av det hela livet tror jag som började motionera aaaalldeles för sent!

2008-05-06 @ 07:33:43
Postat av: Malin

Duktig flicka!!!!

2008-05-06 @ 10:53:50
Postat av: Ola

Jag funderar på Stockholm marathon 2009, ska du med?

2008-05-06 @ 22:29:22
Postat av: Ola

Skulle kanske lägga till att det var bra gjort av er båda.

2008-05-06 @ 22:30:17
Postat av: erika

Tack tack allesammans. Marathon tror jag väl är liite att ta i men jag hejar gärna på alla som ställer upp!

2008-05-06 @ 22:31:42
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Clary

Vi hade ingen porslinsblomma när Elo var liten.Så var det med den saken.Nåt socker fick inte våra barn.Så det så. Men.......Ma dvs Berit det är aldrig försent att börja träna. Jag tränar 90-100 åringar och de blir alltid starkare.De kan resa sig och gå till toa på egna ben.Inga maratonlopp precis men en god livskvalitet kan man ana.
Kära Erika: Det kanske är så att du är en riktig springare.Grattis

2008-05-07 @ 23:09:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits