Langhorne Slim


Var precis på en fantastiskt bra spelning på Debaser. Langhorne Slim kallar han sig, en 28-åring från USA som antagligen stått vid det där vägskälet i Alabama och sålt sin själ. Vissa bara har det och andra inte. Han har det. Spontankonserter är oftast de bästa. Annars har jag gjort väldigt fina deckar- och hästboksskyltar idag. Blev så stolt att jag var tvungen att fråga eleverna om de inte tyckte skyltarna var typ det finaste nånsin. De kände sig nog tvungna att säga ja. Och så var det två journaliststudenter på besök och intervjuade oss. Lite hispiga men trevliga och intresserade. Jag börjar komma in lite i jobbet nu men behöver lite tips på böcker att bokprata om för en åttondeklass. Vad läser man i åttan? Nu är det läggedags inklusive läsning. God natt.

Kommentarer:
Postat av: ma

..d.et är Per Nilsson som gäller i åttan tror i alla fall jag!

2008-11-13 @ 07:15:15
Postat av: erika

Jo han brukar komma hit och prata en gång om året. Tänkte ta Svenne och prata om den, men sen behöver jag åtta böcker till..

Postat av: annika(fd bivil)

har du inte en fin katalog med barn och ungdomsböcker så väljer du där ifrån...eller så tar du en gammal goding som hans-eric hellberg. många läser väl tvillingar på sweet valley high och liknande men kanske inte är "fint" nog.

2008-11-13 @ 08:53:58
Postat av: Martina

Synd att grabbhalvan bor i New York, men vi kan ju låtsas att han är bonne! Blir bättre då haha

2008-11-13 @ 09:25:38
Postat av: malin

jag har precis läst "min typ brorsa", det va bra!

2008-11-13 @ 18:17:31
Postat av: erika

Martina: Han kommer ju från landet från början så då tycker jag det är ok. Lite som vi. Bönder i själen. Haha.



Resten: Spank you for the tips!

2008-11-13 @ 18:21:55
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: kari

peter pohl är väl en aktuell kille i den åldern? Trälserien kanske. Olov Svedelid. För att dra till med sånt jag gillade, men inte vet jag om det var i åttan...

2008-11-13 @ 21:46:40
Postat av: erika

trälserien läste jag i sexan.. Men Peter Pohl har jag på listan, en härlig peddovarningsbok. haha

2008-11-13 @ 21:49:29
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Lise

Läste själv dessa böcker i åttan: "På andra sidan muren" och "Främling i Berlin" av Franziska Groszer. Var iofs ett tag sedan de var spritnya, men ändå ett intressant tema! Lycka till med bokpratet :)

2008-11-13 @ 22:55:28
Postat av: erika

De har jag aldrig läst, ska kolla upp. Och tack! :)

2008-11-13 @ 23:00:19
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Jinx av Margret Wilde ( lite osäker på stavningen) är fantastiskt bra, annorlunda, snabb- och lättläst och djup på samma gång. Passar nog åttor perfekt. (Finns hos En bok för alla). Annars tycker jag att Prinsessan och mördaren av Peter Nordin är ok, och Nessers Kim NOvak badade blabla..Jga behöver också tips på bra ungdomsböcker! Ska ut i verkligheten väldigt snart o måste läsa på lite. Aidan Chambers Dansa på min grav ligger på väntelistan. Har du läst den?

2008-11-13 @ 23:12:22
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Oj nu kom jag ju på att JOyce C Oates har skrivit fler skitbra ungdomsböcker; Vilda gröna ögon, Stor i Käften tex. Douglas Couplands Hej nostradamus är också perfekt ( samma tema som Stor i käften )

2008-11-13 @ 23:14:57
Postat av: Karin

Alla filialer i Lund utom Järnåkra, väster och stångby har fått äran att jobba med mig ;-). Mitt långa vik var på Klostergården och Norra Fäladen men det var för eeeevigheter sedan nu känns det som (2år). Haha, ja, det är bra när inte båda är kulturarbetare, det är så fasligt magert. Just nu har jag börjat jobba smått, smått igen men inte på bibliotek och mest oavlönat (blä). Mina fotspår är trista, då äter man medicin och har sig. Fast å andra sidan mår jag vansinnigt bra just nu och det blir bara bättre och bättre så de är inte så tokiga ändå.



Är du på Järnåkra? Men då bor ju jag på andra sidan gatan! Nästan så jag får komma ner och säga hej då ju! När jobbar du?

2008-11-14 @ 09:55:02
URL: http://www.kreativ365.se
Postat av: Kristin

Maj Bylock.

2008-11-14 @ 15:04:44
URL: http://volpina.blogg.se/
Postat av: erika

Karin: Mån förm, tis em, ons förm, fredag hela dagen. Willkommen! :)



Malin: Har bara kollat på A Chambers ännu, har tänkt att den verkar bra. Nu lånar jag typ två böcker om dagen och hinner läsa typ halva av varje. Måste ha struktuuur!

2008-11-17 @ 18:31:08
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits