Hösten



Det är höst nu, det står i tidningen att det ska bli kallt som fasiken till helgen. Jag ska köra bil till Helsingborg på fredag, måtte det inte bli halka. En rektor ringde mig klockan åtta i morse. Jag sov och var helt förvirrad, hade inget papper till hands utan fick skriva uppgifterna på mitt smalben med bläckpenna. Vuxet?  Vi ska träffas på måndag klockan två (tack gode gud för den sena timman) och sen får vi väl bara hålla tummarna för att jag får jobba där. Jag vill inte vara hemma idag, jag vill vara på ett bibliotek och jobba med roliga saker. Men för att njuta alldeles extra mycket av mina (förhoppningsvis) tre sista lediga vardagar på ett tag tänker jag gå på stan och handla strumpbyxor och sen tänker jag gå på bio och se Wall-E som jag inte sett ännu. Jag tänker även inhandla en ny tandborse. I förrgår slant jag när jag hade borstat klart och tappade min blöta borste rakt ner i kattsanden. Nä tack för att använda den igen. Sen har jag glömt att köpa en ny varje dag och tvingats låna Eriks snus- och äckel-impregnerade tandborste. Är det taskigt att kalla sin killes mun för äcklig?

Kommentarer:
Postat av: Helena

Det är äckligt att dela tandborste oavsett vem man delar med skulle jag säga. Kanske tur att han inte tycker det samma då? Bor du inte i stan förresten? Undrar hur länge det skulle dröja innan du köpte tandborste om du bodde på landet?

2008-10-29 @ 14:30:21
Postat av: erika

jo jag håller verkligen med. Äcligtpäckligt är vad det är. Haha, på landet hade jag bara sett det som en härlig ursäkt att få köra bil. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits