Åka bil med katt



Vi tog med katterna till Brantevik i helgen. Först satt de i en liten bur men redan på Statoil släppte vi dem lösa i bilen. Murre var skraj och låg kvar i lådan hela tiden medan Billy blev oerhört nyfiken och kilade rundor. Vid Svedala hade hon hittat sin bästa plats och kilade in sig mellan gallret och mitt säte. Och där satt hon sen resten av resan. Såg helt galet ut. Framme på Clary-Hill var det dock Murre som tog kommandot och blev lillbrorsan till Killen-Katten. Typ: Hejvadgörduvartskadufårjagföljamedvadskavigöraärdetdinfårjagkollatamigtamig-tamigomdukanfårjagluktadigirumpan?!?!
Billy var skraj och låg mest och tryckte i en korg. Så kollade vi på hus och så var vi på skördemarknad i Mandelmans trädgårdar. Och så slog Erik sönder sina glasögon och gick runt som en luffare. När vi åkte hem igår kändes det som att vi var med i Svart Katt Vit Katt. Två katter som sprang runt i vår gamla bil och Erik med sina glasögon. Det var fint. Denna veckan får jag kanske jobb. Jag hoppas på det för då får vi lättare lånelöfte och kan lättare köpa hus. Häpp.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Tänk nu på att finanskrisen kan höja bolåneräntorna som sören! Det säger experterna i DN. DN kan man lita på i kristider haha´, lycka till på jobbintervjuuun

2008-09-30 @ 09:18:49
Postat av: Malin

Ska du på jobbintervju? Var?

2008-09-30 @ 09:30:14
Postat av: erika

nej inte direkt, ska fika med en tjej som jag eventuellt ska bli personlig assistent till imorgon. Det är inte någon riktig jobbintervju..

Postat av: ma

hahahahahahaaaaaa en sån rolig kattabild...OCH Erikbild.....stackars stora E, gå till min fyndaffär, säger jag!

2008-09-30 @ 13:01:12
Postat av: marika

För det första. MoHAHAHHAHAA!!! Alltså den där billy, han hittar på så mycket skoj. hade jag suttit i bilen så hade jag bara gapskrattat åt honom hela vägen. hahaha, kulkul.

O för det andra. Klart som fan att det är en jobbintervju bara lite mindre formellt.. För det är ju en intervju till ett kanske blivande jobb.. tss. :-)

2008-09-30 @ 15:07:58
Postat av: erika

åhå jaja då är det väl en jobbintervju dårå ;)

2008-09-30 @ 17:26:07
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Clary

Katterna är ju helt otroligt söta.Synd att jag missade katträffen och hustitten.Har Marika missat att Billy är en hon?

2008-09-30 @ 20:23:31
Postat av: erika

haha japp! Fick förklara det innan när vi fikade..

2008-09-30 @ 21:00:42
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Karin

åh, håller tummarna för jobbet. jag tror att personlig assistent är det bästa vårdjobbet man kan ha, faktiskt!

var glad att katterna är chill med att åka bil! inte som flisan typ skriker heeeeeela tiden, och när hon inte gör det hyperventilerar, med öppen mun. ser helt freaky ut. stackars lilla katten.

nåväl, lycka till och var det drömhuset ni tittade på???

2008-10-02 @ 22:07:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits