31+2 och lite till




Japp då var det alltså åtta veckor kvar. Imorgon är det kontroll igen. Om jag får tippa tror jag att blodvärdet är fortsatt kasst och att resten ser bra ut. Finns ingen risk för dålig moderkaka med en sån här sprallande läpp till unge. Jag har börjat läsa boken "Att föda" och tycker att det känns väl mindre och mindre lockande ju närmre förlossningen jag kommer. I boken stod det tex att man skulle tala med sin partner innan om hur man är. Är jag en sån som ger upp lätt eller är jag envis. Jag har alltid sett mig själv som envis, men Eriks spontana svar på frågan var att jag ger upp väldigt lätt. Huh?! Hans exempel handlade om datorer, att jag så lätt blir arg och ryter om det hänger sig. Då insåg jag att det nog handlar om att just Erik är med mig när saker går fel, för då tappar jag allt tålamod och fräser att "men fixa du det då om du är så himla bra!" Jag kommer alltså att bli en überragata mot honom under födseln av vårt lilla barn. Kul. Fast det roligaste var igår när jag insåg att Erik kommer vara så hispig den stora dagen att det kommer att bli jag som får köra bilen till förlossningen, lämna honom där, köra hem bilen och sen ta cykeln tillbaka. Han kommer inte att palla trycket. Haha.

Så, jag köpte 53 nya böcker till lilla skolan. Ungarna kommer tyvärr inte få dem förrän till nästa jul dock. Det är en tradition de har, att ta fram nya böcker i adventskalendern. Rätt fint tycker jag, även om det blir tradigt för dem att inte få nya böcker på hela hösten. Sen var det taxdags. Vi satt en stund i Folkets park och insöp Malmösommaren. Erik är fortfarande ute och örlar så jag tippar på tidig läggdags för mig ikväll med bok och katt. Härliga tider.  (Meh, nu kom han hem bara för det.) Skulle fota hunden men han var så svart och höll sig i skuggan så det sket sig en smula. Här kommer kvällsbilderna iaf:


Kommentarer:
Postat av: Martina

Men hans matte lyckas se för överjävulig ut haha

2009-04-29 @ 22:23:13
Postat av: erika

Åh nä. Sådan herre sådan hund. Ergo: du är sa sööter sa sööter.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits