Havet



Vi har nu kommit in i vecka 30, 10 kvar alltså. En fjärdedel. Idag har vi fått hem pyttesmå tygblöjor. Det börjar bli småjobbigt att åka moped på skumpiga vägar i hamnen och det sparkas och bökas rejält i magen. Ibland längtar jag, ibland är jag lite livrädd för vad som komma skall. Imorgon är det en jobbdag igen. En månad kvar, sen blir det chill inför förlossningen. Vet inte om det är bra eller dåligt, det kanske vore bättre att vara inne i stiga-upp-tidigt-mentaliteten än den som handlar om att sova och sova och sova och sova. Den jag är inne i just nu dvs. Det var en fin dag i hamnen iallafall, vi såg skärfläckor och backsvalor och fiskare och glashögar och vakthundar och fågelskådare och solen.

Kommentarer:
Postat av: Fredrik

Var försiktig. Jag läste i Sorgenfri av Mary Andersson att man försökte göra hemgjorda aborter genom att åka med moped över plankorna i rälsen. Det och att hoppa häck över bänkarna i Pildammsparken.



Simma lugnt!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits