kalldopp



Här ser vi skillnaden mellan våra två katter. Billy, så tunn att man ser genom hennes öron. Praktiskt taget genomskinlig. Och så Murre. Sälformad. Och ja, jag lade tändsticksasken där för att alla skulle kunna se hans verkliga storlek. Sån tur att vi älskar båda två lika mycket.

Så, det var ännu en gång dags för vattengympa. Varm och nysolad efter en härlig fika med Ida steg jag in i lokalen med bikini på. Bikinin som var gigantisk när jag köpte den och som nu med nöd och näppe går på. Typ. Iallafall hade ingen av tjejerna hoppat i vattnet så som brukligt. Istället stod de och huttrade och skakade på sina huvuden. Jag kände med en tå, vattnet var ISKALLT. Eller iallafall tio grader kallare än det brukar. 24 grader visade det sig. Visst, när man badar i havet om sommaren är det fem grader kallare än vad det var i bassängen, men utan en somrig sol och tånglukt och saltsmak och len brun hud var det bara hemskt. Ledaren tyckte att vi skulle ta bara de snabba låtarna så vi hoppade i. Några gick upp direkt och hävdade att stannar vi kommer minst fyra av oss att spontanföda i vattnet. Vi som stannade sprang och sprang och hoppade och sprallade för att nå upp i åtminstonne lite värme. Det funkade sådär bra. Så efter 15 minuter (det brukar vara 45 min) gick vi alla upp och gjorde färdigt passet på land, i ett omklädningsrum där ångan från duscharna värmde åtminstone lite. Fatta antiklimaxet. Men jag ska inte klaga för vi fick pengarna tillbaka. Hepp. 

Kommentarer:
Postat av: marika

men murre då....? Vad har hänt? Haha



Hur mycket pengar fick ni tillbaka?

2009-04-22 @ 08:23:46
Postat av: erika

Vi fick en gratis träningsgång. Som ett litet presentkort. Så pengar och pengar.. :)

Postat av: marika

haha, undrade bara för du har nämnt det så många gånger haha gratis är sweet

2009-04-22 @ 10:21:42
Postat av: Helena

Ja det hade ju varit kul om ni fick tillbaka mer pengar än ni satsat "för sveda och värk" :-)

2009-04-22 @ 16:31:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits