Skandal!



Lia Boysen sicken smaling jag var för exakt ett år sedan, iklädd min fängelseutstyrsel! Inte som nu då när jag väger det mesta i mitt liv, över 60 kg, samt har fått en BRISTNING på magen. Ja jo, det var ett jävla tjat (allt jag skriver här har jag redan skrivit på febban innan) men glimtar i ögon är viktigt att ha och detta är en av dem. Imorgon ska jag dokumentera den så att ni alla kan få se. Idag enades jag och min preggokollega om att glukos-saften faktiskt var ganska god. Kan det tyda på en sockerbesatthet månne? Jag skippade dock både bulle och kaka till kaffet på rasten. Strongt jobbat. I lärarrummet finns kakor vareviga dag och det är svårt att stå emot när hungern sätter in. Hade jag inte varit gravid hade jag antagligen gått upp lika mycket ändå. Menmen, livet ska väl ändå njutas?

Imorgon åker jag, Erika, Helena och Maja till Öland för att spela fiol och träffa mammorna och Magnus. Den årliga Ölandsträffen, alltså. (Obs: när jag skriver som i föregående mening där jag avslutar med ett komma och ett alltså, något jag gör ganska ofta, hör jag Karl-Bertils röst i huvudet. Det är bara därför jag skriver så, alltså.) Tyvärr, eller kanske bra nog, råder det i princip radioskugga (oooh Figge Norling) där vi bor och jag kommer därför inte att kunna blogga någonting, eller söafa (surfa fast på Bromöllska) för den delen. Men jag tar med kameran så det blir efterhandsrapportering. Lite som Stig Dagermans reportagebok från Tyskland, Tysk Höst, eller så.

Näe men för att citera Anna Bergman från Brantevik (som jag sägs vara lik): Snarkofagen nästa!

Kommentarer:
Postat av: maggan

oh, radioskugga! vad jag älskade den serien!



och du har en hemskt fin mage!

Postat av: Fredrik

Det var ett jävla länkande!

2009-04-17 @ 09:13:39
URL: http://fredrikvanek.blogspot.com
Postat av: erika

Så är det nuförtin, man måste ju hänga med i kidsens tugg!



Och ja, Radioskugga var det bästa!

2009-04-17 @ 09:50:39
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Martina

HAHAHAHAHAHAHA! Detta inlägg ger mig skrattkramp. Radioskugga sög dessutom. & Lia Boysen ska vi inte bara taaaalaa om.

2009-04-17 @ 09:57:47
Postat av: erika

Martina du har en mycket märklig humor, eller har du kanske hamnat i en skratta-åt-erika-period. Kunde inte bestämma mig om jag skulle skriva Lia Boysen eller Boysenbär, likvärdiga kraftord i mitt vokabulär!

2009-04-17 @ 10:28:06
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: karin

my, oh, my, du har verkligen fått mage! tänkte åka till amlmö relativt snart, antingen när du har enorm mage eller en bebis, båda känns ju rätt givande. fast det blir nog magen.

förövrigt är dagerman den stiligaste karl jag vet.

2009-04-17 @ 11:36:26
Postat av: erika

Jahoo! Gört! Och ja, det är han verkligen.

2009-04-17 @ 12:13:05
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Clary

Det är Emma Bergman du är lik, men å andra sidan så är Anna och Emma tvillingar och lika som bär....men du är mest lik Emma.

2009-04-17 @ 22:45:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits