Sof


Jamen JAHA, vad bra att ens egen bror är så hemlighetsfull att man måste trilla över denna information på nätet för att nånsin få reda på att han är årets fågelskådare i Sverige!?! Och ja, det låter som att det är ironi och på kul, men man kan tydligen bli det. Vad är grejen med mina syskon och att hålla allting hemligt jämt? Och varför blev just jag det svarta fåret som måste berätta allting hela tiden?

Men ja, grattis då lillebror!

"
Till Årets fågelskådare utsågs Kaj Svahn från Bromölla. I motiven noterades såväl hans djupa engagemang som intensiva insatser, t.ex. i den skånska fågelatlasen."

"Kaj – som visste vad som komma skulle, men inte hade sagt ett knyst om saken - blev Årets Fågelskådare och fick en Swarowskitub under årsmötesmiddagen till allmogens ovationer!"

Kommentarer:
Postat av: Anonym

..sa hon som lyckades hemlighålla för sin enda ömma moder att hon var gravid!!!!!!!!!!

2009-04-03 @ 07:36:39
Postat av: Lillebror

Förlåt då. Och tack. Men ifall du tänker lite på det själv, tänk hur vårt samtal hade gått till:



-Hej det är Erika

-Hej det är Kaj

-Hej. Hur är läget?

-Jo det är väl bra. Själv då?

-Jodå, det är bara fint.

-Jo alltså... Jag skulle bara säga det att jag blev årets fågelskådare.

-Eh, jaha, ok, kul för dig. Vad är det då?

-Tja, jag fick mest en kikare av Swarowski.

-Jaha.

-(pinsam tystnad uppstår).



-Jaja. Men, så att... Jodå. Men, nu ska jag nog mata katterna. Men vi hörs.

- Ja, ok, ha det så bra.

-Hejdå.

-Hejdå.



2009-04-03 @ 07:47:47
Postat av: erika

Hahahahahaha nää så hade det inte varit. Vi kunde käka tårta och dricka kaffe och säga "Hurra! Så lycklig du kan va!" Eller nåt. Tårtan i sammanhanget är det viktigaste.



och Ma: jeajeajea det var väl liiiide skillnad..

Postat av: kari

Henny och jag hälsar morbror Kaj stort grattis!

2009-04-03 @ 13:44:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits