a walk down memorylane

Det är bara liiite sorgligt att vi inte föddes tio år tidigare och på så vis fick ha snygga sjuttiotalskläder på oss på barndomsbilderna. Bilden är nog tagen typ -91 eller -92. Det är alltså jag som står framför pappa. Jag älskade verkligen den där tröjan. Eh.

 

Bra saker just nu:

- Erik har satt i en ny fläkt i min dator så istället för att vara en kolfabrik från Ukraina är den nu mer som en Toyota Prius. You know.

- Jag köpte pulvergröt till Set som han älskade.

- Vi fick en hel påse lussebullar av mamma.

- Nästan alla julklappar är kirrade.

- Erik har gått med på att ha julgran!

 

Dåliga saker just nu:

- Fast först nästa jul.. Gran alltså.

- Jag har fått ögoninflammation.

- Vår lägenhet är iskall. Elementen värmer inte.

- Katternas mat är slut. Ny mat kostar 1200 spänn.

- Jag har inte gått ner mina gravkilon utan istället börjat gå upp i vikt. Och nu är det jul också.

- Jag har insett att vi inte kommer att kunna ta oss till julfirandet. Vi har alldeles för mycket packning.

- Jag köpte pulvergröten bara för att jag själv ville smaka. Har längtat efter detta tillfälle sedan jag var fyra. Kan vara anledningen till att jag ville ha barn öht. Gröt som anledning till att skaffa barn KAN inte vara en bra sak.


Kommentarer:
Postat av: ma

....men vill du ha tillbaka de tidstypiska frisyrerna också...?(undantag för G som väl har kvar 68-stuketbåde då o nu)

2009-12-15 @ 13:57:55
Postat av: kari

Festlig bild. Jag har för övrigt inte heller gått ner mina gravkilon, och fan trot om jag inte börjar öka en smula jag med. Jag skulle sätta på mitt vardagsrumselement nu när det är minus ute. Men termostaten var trasig och det blev skållhett och när jag stängde av igen kom det en liten blixt. Så vi lär ha det kallt vi med.

2009-12-15 @ 18:21:23
Postat av: Bea

Urfräsig frilla på mig! Typ.

Jo att: ni kan alltid skicka era rovdjur i förväg, jag förväntar mig stordåd och har sparat höstens alla möss (i levande skick) special for them.

Postat av: Bea

Roligt förresten att Karis tröja är för liten och min för stor. Men bara för att min var blå så var ett byte absolut otänkbart.

2009-12-15 @ 22:07:15
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: erika

haha jag noterade det ja. Roooligt. Katterna skulle kunna få komma tidigare men som det ser ut nu blir det svårt. Akut sjukbesök för Möre imorgon, sen antibiotika och meduciner.

2009-12-15 @ 22:33:27
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits