Sticka

En kväll knycklade jag ihop lite tejp och satte det som en hatt på Murre, se så fin han blev. Själv tittade han mest i taket och undrade vad som pågick.

Jag har börjat sticka på en liten tröja. Hittade på ett mönster med elefanter (eller snarare mammutar) som jag skulle göra. Det var ju bara det att varannat varv måste man sticka aviga för att tröjan ska bli slät vilket förvirrar en smula. Inte nog med det, garnet är av ett väldigt tunnt och glidigt slag så det hjälper ju inte direkt att de olika trådarna snurrar ihop sig både med varandra och med sig själva hela tiden. Jag håller sakta men säkert på att tappa förståndet.  Snacka om övning i tålamod och koncentration. Aldrig mer ska jag göra något i stil med detta projekt. Aldrig. Fly mig inte en rundsticka utan en tändsticka så jag kan göra slut på eländet.

Två saker till som jag önskar mig:
- Prenumeration på Filter
- Mörklila velourtyg

Kommentarer:
Postat av: Martina

Jag hoppade på ett erbjudande om filter häromdan, tre nr för 99 och man fick två biljetter till bokmässan på köpet!

2009-02-05 @ 10:55:33
Postat av: erika

Oh! Bokmässan! Fast jag har redan haft en sån prenumeration, då får man det nog inte igen.. För mig kostar det typ 375 för fyra nummer..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits