veckan


Även katter har sina mindre vackra dagar..

Veckan som kommer bjuder på mycken aktivitet. Det är ju sportlov! Imorgon ska tillexempel Erik ringa hyresvärden, vilket bara det blir ett kryss i taket. Vi levde med endast en portnyckel i ett år, en trasig porttelefon lever vi fortfarande med och att hela vårt kök behöver bytas är väl ingen nyhet direkt. Nu är det dock så att kylskåpet har säckat ihop totalt. Lampan lyser så fint men klimatet däri är snarare Grekland än Grönland. Om man säger så. Den viktiga maten (dvs ca 7 av säkert 57 saker i kylen)(de återstående 50 är alltså bara överblivna saker som ingen orkat slänga) står ute på fönsterbläcket och fryser. Tack för att det är februari och inte augusti. Nu hoppas vi på nytt kylskåp, ny spis, ny spisfläkt, ny frys samt nya skåpsluckor. Eller inte, eftersom det antagligen skulle innebära en hyreshöjning med flera tusen. Nä, då räcker det med en liten reamotor med isluft inne i kylen. Tackar.

Imorgon ska jag även klippa mig och sen ska jag, katterna, Kari och Henny åka till Edenryd. Det betyder att jag kanske inte kommer att uppdatera på ett tag. På fredag åker jag och T-bear till Stockholm och kommer hem på söndag. Dock bör jag hinna uppdatera innan dess, annars dör ni ju! "Vi har inte fått nån informatiooon!", kommer ni att säga och börja trakassera regeringen tills
Lottie Knutsson återigen träder fram.

Nä då går jag väl och rensar ut den där mjölkläsken jag fick i ett test hösten 2007 som jag aldrig kom mig för att slänga. Kanske slänger jag även morötterna från oktober som jag aldrig åt upp utan gömde bakom senapsburken från julen 2007. Jaja. Storrensningen får det väl bli då. Hasta manjana baby.

Kommentarer:
Postat av: Marika

Mjölkläsk?? & vad ska du göra i stora staden??

2009-02-16 @ 08:45:12
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Ja men asså, du kan ju för fasiken inte åka hit när vi åker dit! På fredag går sportlovståget till en blåsig åker öster om Ö. Nöbbelöv. När ska du få din födelsedagspresent haderu tänkt dig? Va? Va? Va?

2009-02-16 @ 09:55:37
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Och så måste jag få påpeka att Lars har ett paket kokosfett i kylen med utgångsdatum på åttiotalet. Samt grismedicin från undefär samma tid. Han sålde sista grisen i början av nittiotalet. Fast mjölkläsk låter ju helsmarrigt. Not!

2009-02-16 @ 09:58:29
Postat av: erika

Marika: I stora staden ska vi hälsa på Karin och ha sköj.



Malin: Jag kommer ut till er nästa fredag igen, ni åker väl på lördag? Det blir ju perfa! Lars är alltså en av Eriks starkaste manliga förebilder, är en slutsats man skulle kunna dra. Och sen att jag är likadan behöver vi inte alls fokusera på.

Postat av: marika

aha, nice. hälsa karin

2009-02-16 @ 12:06:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits