längtan


De säger att måndagen den 19 januari är den mest deprimerande dagen på hela året. Det är grått, julen är slut, jobbet ser man ingen ände på och allt är bara jävligt. Jag tyckte inte att det var så illa i måndags, men visst. Jag hade lätt tagit en mulen men ljummen sommardag nere vid havet iklädd solglasögon istället. Jag har bestämt mig för att investera i ett parasoll så jag kan hänga vid stranden med min unge till sommaren när Erik jobbar. Tror inte bebisar mår bra av direkt solsken mot den lilla kroppen. Henny kan också få ligga under parasollet, eller sitta eller vad hon nu kommer att göra.

Imorgon är min sista jobbdag på det ena biblioteket. Sorgligt och skönt på samma gång. Trissen ligger i plånkan och nu ska jag gå och packa ner alla seriealbum med Familjeliv som jag har "lånat". Framförallt ska jag gå och lägga min trötta kropp. Hasta la vista baby.

Kommentarer:
Postat av: Kari

Stranden de sista dagarna i augusti kanske. Annars undrar jag om du kommer dit så ofta. Dagarna går fort med bäbisar, man hinner ju inget alls nästan.

2009-01-23 @ 10:44:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits