nyhetsbrev vecka 5



För mig personligen har det inte hänt speciellt mycket mer denna dag än två saker. A) Jag jobbade sista dagen på det ena biblioteket. Sket väl de i. B) Jag har nu insett varför gravida kvinns går omkring och tar på sin mage hela tiden. Jag har alltid tyckt att det ser lite töntigt ut och tänkt att de som gör det tänker "ooh jag är så nääära mitt baarn och det känns så natuuurligt och harmoooniskt", typ. Nu har jag alltså förstått att det beror mindre på harmoniiin och mer på det superfreakiga och nasty i att någonting RÖR sig inne i ens mage, så mycket att man kan KÄNNA det utanpå. Naturligtvis vill man känna och känna. Lite på samma vis som att man inte kan sluta pilla på en sårskorpa eller titta på en bilolycka.

Det var mina nyheter. På annat håll har det hänt desto mer:
Bea och Hasse har skrivit kontrakt på ett hus och är nu stolta ägare till en gård på Österlen. Hur sjukt är det?! Hasse ska börja jobba på godsägarbuken direkt medan Bea stackarn får pendla till sitt. Men tänk, nu har de ett hus med öppen spis och allt i, och jag kan komma dit och hänga! Nästan (who am I kidding?) lika bra som ett eget hus.

Dessutom har Hasse vernisage på sin nya utställning imorgon, åk dit och handla! (Detta var ett reklaminslag med hopp om gratis boende på Österlen i utbyte)

Kommentarer:
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Coolt! Grattis Bea och Hasse. Jag är avundsjuk som sjutton och skulle byta mitt trista hus i en trist villaförort utanför Stocksholm mot en mysig gård på Österlen när som helst om det hade gått. Hoppas ni kommer trivas.

2009-01-31 @ 18:51:38
Postat av: Bea

Tack Malin!

Vi är säkra på att vi kommer att stortrivas, och när vi väl har kommit på plats så är det bara att titta förbi nån dag när ni ändå är nere i trakten!

Postat av: Clary

Jag vill också gratulera Bea och Hasse.Ikväll blåser det stormbyar och snöar en del.Det blir spännande att vakna i morgon....så välkomna till Österlen.

2009-01-31 @ 23:02:34
Postat av: Bea

Tack Clary! Vädret låter bistert, det var inte speciellt upplyftande i fredags vid kontraktsskrivningen heller...

Men våren är väl snart i antågande får man hoppas!

2009-02-01 @ 12:13:58
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Clary

Bea, vintern brukar slå till v 8.Om det blir nån snö vill säga.Råd inför frantiden:Skaffa ved och bunkra mat det första ni gör. Sen parkerar ni bilen nere vid stora vägen.Alla kläder måste ha muddar.Sen är det bra med en sån pälsmössa som Erik har. Om man har egna skinn så kan man få dessa sydda i S-hamn.Det låter hemskt men jag älskar dessa oväder.

2009-02-01 @ 13:22:45
Postat av: Bea

Jo, jag har också en känsla av att vintern brukar komma ungefär då. Och jag håller med dig om att oväder, eller väderväxlingar överhuvudtaget, väcker känslor, det är ju lite därför man flyttar ut på landet (i alla fall för vår del). Tack för tips om skinnsömnad, det låter kul!

2009-02-01 @ 13:35:00
URL: http://beaware.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits