och den ljusa framtiden är min


Som titeln på dagens inlägg indikerar gick det optimalt idag när jag skulle få reda på huruvida jag har jobb på måndag eller ej. Det gick precis som jag ville faktiskt. Eller ja, hade det gått preciiis som jag ville hade jag fått några fler tusen i lön och så hade jobbet innehållt andra arbetsuppgifter, men med givna förutsättningar gick det precis som jag ville. Nästa vecka jobbar jag 100% på samma vis som jag gjort nu hela tiden. När den veckan är slut kommer jag att börja jobba 50%. Jag kommer bara vara på en av skolorna och slipper flänga och stressa med den korta lunchen. Jag fick även erbjudande om att stå som lärarvikarie, vilket jag ännu inte vågat tacka ja till. Tyvärr har jag lärt känna så många fjärdeklassare på skolan jag ska lämna och jag kommer nog att sakna dem ganska mycket. Den största fördelen med de nya arbetstiderna är dock att jag är ledig på fredagar. Det är verkligen fantastiskt bra. Mina fina fredagar ska komma tillbaka, jag är så lycklig. Jag ska vakna och äta lugn frukost med te. Jag löser fredagskrysset till teet. Sen packar jag mina badkläder och sticker och simmar. 80 längder crawl varenda fredag. Efteråt går jag på bio. Jag köper en kopp kaffe till så att jag inte somnar på filmen. Sen åker jag hem med en extra skön känsla i kroppen. En bild på mig när jag spittar Jons moped i nästan 70km/h på cykelvägen på det!

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Lyckliga du! Grattis!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits