Stilstudie: katt gäspar




Imorgon ska jag bokprata om Frida med hjärtat i handen. Den som kan säga mig vad den handlar om och om den är bra: tala nu. Jag minns bara att de pratade norska när jag såg filmen då i början av nittiotalet. Fråga mig inte varför jag valde just denna att bokprata om. Sista veckan med heltidsjobb nu. På onsdag är det ultraljud och eftersom det är meck med att ta sig fram och tillbaka från mina arbetsplatser i Lund mitt på dagen tänker jag ta ledigt hela dan. Ska bli gött att sova, mindre gött när månadens lönebesked kommer. Den dagen den sorgen. Helgen spenderades i Brantevik med pussel, semlor, djurfights och promenad vid havet. Nu är Dakar slut och all uppmärksamhet kan riktas mot Greys Anatomy. Hausse på börsen. Idag fyller förresten the Häz år, Grattis till honom!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

men är det inte den där boken som var helt sönderläst för att man alltid lånade o läste den? eller tänker jag fel?

2009-01-18 @ 20:51:40
Postat av: erika

nej jag tror du tänker på Ett hjärta till Maria. Har jag rätt?

Postat av: marika

haha, Åh! ja det var den jag menade. Fan vad man älskade den boken. Men jag kommer inte ihåg vad handlade om. Bara att man läste den en massa gånger. Tror jag måste läsa om "Jag saknar dig! jag saknar dig!" det är världens bästa o sorgligaste bok. den kan du ha på något bokprat för lite äldre barn, om du har det någon gång.

2009-01-18 @ 22:39:29
Postat av: erika

det är precis de åldrarna jag har bokprat för. Har valt bort den dock eftersom de flesta redan har läst den. Och för att han har skrivit typ tusen andra böcker. Har du läst "I taket lyser stjärnorna"? Den kanske du skulle gilla med. :)

2009-01-18 @ 22:59:26
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: ma

jag gillade den gäspningen mycket!!! klappa henne!

2009-01-19 @ 12:27:49
Postat av: kari

på mitt jobb får man göra två vänta barn-relaterade grejer på betald arbetstid. tror det är så generellt. snacka med ditt fack.

2009-01-19 @ 15:07:34
Postat av: Martina

Marika: Den handlar om Maria som ska få ett nuytt hjärta och blir kär i Andreas, lokal tuff kille med troubled past! Läste om den för ett tag sen haha

2009-01-19 @ 19:08:13
Postat av: Krista Koivuranta

grymma bilder!

2009-01-28 @ 23:33:00
URL: http://skiitunge.blogg.se/
Postat av: erika

tack!

2009-01-28 @ 23:46:36
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits