+11

Ja se detta var ju en osedvanligt märklig dag. Vi vaknade i ett buller och ett BRAK när Murre helt sonika välte mitt ihopsparade berg av saker som jag förvarar på min klädbyrå. Inklusive min ena stereohögtalare med extra snygg plast på som såklart gick sönder. Well, vad ska man göra. Kunde inte somna om så jag gick upp och hämtade posten där det fanns ett brev till Erik som talade om för honom att vår bil måste flyttas, och eftersom det är körförbud på den (har inte besiktigats ännu) kunde de skrota den (!) för en viss summa pengar. Nätack sa vi, och så gick Erik och flyttade den. Han kom tillbaka sur som en citron med TVÅ böteslappar á 700 kr. Eftersom jag är den med pengar just nu fick jag snällt punga ut 1400 spänn sådär på morgonkvisten. Man tackar. Detta var morgonen. Vi fick bestämma oss för att dagen nu bara kunde bli bättre, vilket den också blev - ungefär. Vi satte alltså igång med den stora rensningen av skrot. Först bar vi upp tvättmaskinen, sen bar vi ner och körde saker till tippen. Därefter drog vi till Ikea för att handla en badrumshylla och så vidare till Rusta där ett torkställ inhandlades. Klicka som vanligt på bilderna för sebar storlek:


Hur det såg ut innan vi kört iväg skräpet


Hur det såg ut när vi skulle dra igång tvättmaskinen på provtur


Hur badrumshyllan såg ut efter att jag hade skruvat ihop den


Hur det såg ut när vi upptäckte att manualen till tvättmaskinen visst låg I tvättmaskinen
(obs: detta var inget klantigt fel av oss, Jenni och Johan hade glömt var de hade lagt den och den hade alltså glidit ner under trumman. Gick inte att se alltså)


Hur det såg ut på badkarskanten efter rensning av tvättmaskin


Hur det såg ut när Erik och Murre pussades och allt blev bra igen

Kommentarer:
Postat av: Mirijam

JAG HAR DIN TVÄTTMASKINSTRÖJA!

Älskarn! Vi kan vara likisar om vi springer ihop på stan! Minus din mage eller bäbis då!

Postat av: erika

amen visst är den skön! Det var min premiäranvänd igår och jag älskarn med!

2009-07-10 @ 11:38:57
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits