+15



Vi lyckades vakna i tid och hitta rätt upp på tredje våningen. Först var det ultraljud. Ungen mådde finfint i min dundermage och kontrolltanten tyckte inte det var konstigt att den inte ville ut när den fick så bra näring där inne. Fostervattnet såg bra ut och ungen väger tydligen 4,1 kilo. För i helvete. Hur stor får man bli?! Henny vägde alltså 2,8 när hon föddes. Alla kläderna vi packat ner får ju läggas undan. En storlek större får det bli. Tänk sicken tur att vi inte behövt köpa kläder, det hade ju varit lite snopet. Sen kollade de CTG som också såg bra ut. Nästa kontroll är på onsdag om inget hänt innan dess och sen varannan dag fram till måndag då de verkligen sätter igång utdrivningen. Jag tycker faktiskt det börjar bli mer och mer värkar nu så kanske att den kommer inatt eller imorgon. Imorgon tippar jag nog.

Kommentarer:
Postat av: Clary

Skönt se att ni är så lugna. Jag själv blir helt matt av att se er gå över, tideräkninger har ju upphört (min egen känsla när det hände mig).

2009-07-13 @ 14:13:07
Postat av: Erika H

Nu närmar det sig! Hela 4,1 kilo närmar sig ljuset... Läppen är säkert lång och smal som far sin.

2009-07-13 @ 18:01:03
Postat av: Linnéa

åååå vad spännande!

Postat av: annika(fd bivil)

äh 4.1 är väl inte så farligt det vägde ju min lilla skruttunge, som dessutom föddes på beräknat datum (kanske tur jag inte gick över lika mycket som du verkar göra)

2009-07-13 @ 21:43:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits