+17



Ingen födsel ännu. Vadå, det har ju bara gått 17 dagar?! Natten var av helvetesslaget. Grannarna på andra sidan gatan hade fest hela natten med hög skitdålig musik från vad som måste ha varit laptophögtalare. Det bara gick inte att sova. Till slut lade jag mig i vardagsrummet, men värkarna väckte mig var sjunde minut så det var ganska värdelöst. Till råga på allt hade det råkat flyga in en fjäril som katterna med all sin jägarlusta försökte fånga. Efter ett tag blev det lugnt och jag anade oråd. Billy hade på nån vänster lyckats ta sig ut på taket, igen! Då var klockan alltså typ halv fyra, och vi skulle på undersökning klockan halv åtta. Så det var väl kanske inte så konstigt att vi glömde ta med oss journal, kamera och väska. Det gick bra, de har ju det mesta på dator numer. Och så kom den snälla doktorn (som också är gravid) med goda nyheter. Hausse på börsen! Jag är öppen 2 cm och hon kunde känna huvudet på ungen! Vill vi ha ut den nu är det väl läge att ta långpromenaden allan, men pga natten var jag bara tvungen att gå och lägga mig när vi kom hem. Sovit har jag gjort och nu har värkarna avtagit ganska mycket. Mer molvärk än dödsvärk.

När jag vaknade skuttade Erik in i sovrummet med färgade papper i handen. Han hade kommit på att man kan GÖRA egna 3D-glajjer! Boy var han glad. Jobbigt för mig, jag blir så full i skratt när jag ser honom och det gör så ont när det kommer värkar samtidigt som jag måste fnissa. Nä, om man skulle ta den där promenaden nurå..

Kommentarer:
Postat av: Erika H

Jag tycker det är fascinerande att man går "öppen" sådär ett tag innan man ska föda, men det känns ju tryggt att allt inte händer på en gång. Kom igen nu Läppen!

2009-07-15 @ 16:04:15
Postat av: Kristin

Förresten, är hans glasögon blåa och röda? Ska de inte vara gröna och röda?

Postat av: erika

nä de är blåa och röda, det ska de vara

2009-07-16 @ 01:01:35
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Erik

De finns både röd-blåa och grön-lila. 3D filmerna som man kan ladda hem nu e oftast grön-lila, fast datorspel är röd-blåa. på bio har de polariserande glasögon o de e en helt annan grej. Man ser rätt så lätt vilka färger de e gjort för iaf.

2009-07-16 @ 01:37:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits