+7, pappas födelsedag


Dagen har spenderats i Edenryd hos föräldrarna. Det var nämligen pappas födelsedag. Alla barn och barnbarn och respektivar plus hunden Humla var där. En mycket trevlig dag. Jag och Erik hade övernattningspackning med oss men när vi sa det till mamma lät hon oss inte sova över. Hon skulle inte klara persen om det skulle bli dags att föda inatt,  sa hon, så vi fick snällt åka hem igen på kvällen. Det gjorde inte så mycket, katterna blev glada när vi kom tillbaka igen. Jag glömde att jag hade kamera med mig så tyvärr får det bli en vägbild från hemfärden.

Den uppmärksamme läsaren har kanske märkt att barnet i räknaren nu har försvunnit. Det är inte meningen att man ska gå över såhär länge tydligen. Kristin säger att den kommer imorgon eller på tisdag så då litar jag på henne. Jag försökte precis fånga kvällens brutala gymnastikövningar inne i magen på film, men just när jag fick till den allra bästa filmen och skulle kolla på den insåg jag att kameran hade stängt av sig efter en sekund. Störigt. Fick en till som var rätt ok, den kan man se här:


Kommentarer:
Postat av: Helena

Ja jävlar i havet! Brutalt är ordet. Hoppas du slipper vara med om sånt inombords slagsmål snart längre!

2009-07-06 @ 14:13:30
Postat av: Erika

WOW! Jag har fått lägga handen på gravida magar, men aldrig kännt minsta rörelse. Än mindre SETT rörelse. Det här var verkligen fascinerande! Tack för att du delar med dig. Det verkar som om Läppen har kul i magen!

2009-07-06 @ 16:51:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits