Betyg(Set)ning, en vecka in i livet

Hur är det nu då, kanske ni undrar, att helt plötsligt ha barn? Ja som man kan se på bloggen finns det inte mycket tid till annat, och konstigt vore det väl om det hade varit så. Jag har inte drabbats av den där babybluesen ännu men varje gång han skriker och det är svårt att trösta blir jag stressad och tänker att herrejisses: STACKARS alla som har kolikbarn. Jag hade nog dött om Set fick kolik. Måtte han inte få det måtte han inte få det. Jag har heller inte fått några besvär vad gäller amning, inga blåsor eller såriga bröstvårtor. Tacka gudarna för det. Nä det mesta flyter på som det sig bör. Erik byter för det mesta blöjorna (och tvättar kläder och lagar mat och städar och och och, ups, får nog börja hjälpa till lite snart..) medan jag ammar, vyssjar, vaggar och bär omkring. Vi är ett bra team tycker jag allt. Så idag tar vi istället tempen på hur Set gillar sitt liv efter en vecka:

TACK ALLA som har skickat och kommit med presenter! Vi är både glada och lite skämsiga och tänker att inte ska väl vi?!
Set betygsätter: Presenter - tio tummar upp!

Åka bilstolen gick väldigt bra, Set somnade snabbt och sov sedan nöjd och glad hela vägen till Biltema och Ikea. Hans huvud sitter lite för löst bara så jag fick sta upp det med en sjal.
Set betygsätter: Åka bil - åtta tummar upp!

Sitta i babysittern. Finns det inget svenskt ord till denna? Bebisstol? Jag hatar ordet babysitter. Iaf, äntligen vågade båda katterna fram och hälsa. Set tyckte den var helbra och satt nöjd i säkert fem minuter medan jag bredde mackor. Han gillar att sitta och hålla koll.
Set betygsätter: babysitter - åtta tummar upp!

Byta blöja är lite upp och ner med, ibland är det härligt, ibland det värsta som finns. Bäst är att kissa ut i det fria, vilket sker nio blöjbyten av tio. Det är också härligt att ligga på mage och fulkrypa lite. Det värsta är att få på sig en ny blöja igen.
Set betygsätter: byta blöja - fem tummar upp och fem tummar ner!

Bada diskho var inte så kul men vattnet var iallafall ljummet och skönt. Men det har vi redan berättat om.
Set betygsätter: bada - fyra tummar upp!

Åka sjal är i klass med Karlssons klister, helt enkelt det bästa. Set somnar på ett litet kick och själv kan man gå och krama och kela hela hela tiden med en varm liten andedräkt i halsgropen. Obs: jag utstrålar inte så mycket harmoniii som bilden försöker påskina. På riktigt var jag bara sjukt kaffesugen, hade skitigt hår och kände mig allmänt äcklig och Set hade hela blöjan full med bajs. Jag råkade bara blunda när bilden togs.
Set betygsätter: åka sjal - tio tummar upp!
Erika betygsätter: Ikea - tio tummar upp!

Sen till sist har vi det där med att bara sitta och chilla. Man är lite vaken och har inte några direkta önskemål om tillvaron. Något kul att kolla på räcker. Helst ska man sitta i en famn.
Set betygsätter: vara vaken - tio tummar upp! Kanonkul!

Kommentarer:
Postat av: Martina

Hahaha jag gillar Settans betygsättning samt den förtjusande rumpbilden

2009-07-25 @ 15:18:59
Postat av: marika

Hahaha, Set är sååååå roooolig!!



& fy fan vad avis jag är på att han har fått den mingröna muminmuggen, den har jag velat ha huuur länge som helst. Damn måste slå till snart, väldigt snart. Den är fiiin!

2009-07-25 @ 20:12:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits