37+2



Nu är det alltså trettioåttonde veckan och från och med på måndag räknas barnet inte som för tidigt fött om det skulle få för sig att födas. Det firar vi med en till såndär crazybild på hur magen ser ut om man drar in den. Helt sjukt. Kontrollen idag gav ett magmått på 36 cm och ett hjärtljud på 140. Barnets alltså. Allt såg bra ut och barnmorskan tyckte att det skulle vara hejdundrande om vi såg till att föda tex på midsommarafton eftersom det isf blir i Ystad. Det ger mig en känsla av att de lite vet att det kommer vara sjukt fullt på förlossningen i Malmö.

Läskigaste just nu: att packa en BB-väska och ha med den till Edenryd imorgon "ifallifall". Gah.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Haha, sluta you are killing me! Hahaha gha vad sjukt!

Jag hejar på Läppie! Heja heja heja heja!

2009-06-10 @ 23:21:12
Postat av: Helena

ja jädrar vilken sjuk bild! Får man dra till med ett litet "lycka till" kanske så här på morgonkvisten?

2009-06-11 @ 09:48:38
Postat av: Anna Bryngelsson

Iiih vad freaky!

2009-06-11 @ 10:23:37
Postat av: Helena

Kul att de gör reklam för kondomer här på bloggen nu. Vem försöker de påverka?

2009-06-12 @ 10:26:25
Postat av: mirijam

Gud vad roligt!

Har aldrig sett det förut!

När jag blir på smällen ska jag göra så på alla mina magbilder!

Postat av: Erika

HAHA! Nä, jag har heller ALDRIG sett en sådan magbild. Varför tar ingen sådana bilder? Den var ju supercool.



Följer spännt dessa sista dagar innan förlossningen. Det känns helt overkligt, trots att jag varken är Läppens mamma eller pappa. Hoppas att ni har vant er vid föräldrar-tanken vid det här laget! :)

2009-06-12 @ 17:24:32
Postat av: Erika

WOW! Varför tar inte alla såna bilder? Supercoolt.



Följer er med spänning dessa sista dagar...

2009-06-12 @ 17:26:38
Postat av: Erika

Typiskt att man ska skriva in två kommentarer, bara för att man trodde att den första "försvann". Jaja, här kommer ju den tredje... och sista! KRAM!

2009-06-12 @ 17:27:47
Postat av: erika

Haha! Ja så kan det gå. Börjar nog vänja oss lite ibland kanske åt den läskiga tanken att snart ha en liten Läpp hos oss. Eller nä, kan man ens göra det innan den har kommit ut?! :)



Kram!

2009-06-13 @ 17:10:47
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

det är snart åtta år sedan jag kissade på en sticka som sa att jag var gravid. För lite drygt sju år sedan ploppade barnet ut ( två veckor före beräknat ankomstdatum, be prepared!) Och vet du vad, jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid tanken. Kanske kommer lagom till han tar studenten...

2009-06-13 @ 20:31:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits