fredag



Äntligen vaknade jag inte snuvig och rälig, äntligen kunde jag återigen cykla ner till havet med badkläder i väskan och äntligen var havet så varmt att badet var njutbart. Magen får skyddas med sjal. Den ofödde trivs tydligen bäst därinne, där den kan lukta på tarmar, njurar och levern. Jaja, gör det då. Inte mig emot att bada lite till. Fast varenda dag dyker det upp nyfödingsbilder på facebook. Alla verkar föda nu. Fubbit. På MVC igår sa barnmorskan att de i Ystad vill att man ska ha varit där på studiebesök innan om man vill föda där, så det verkar inte vara ett alternativ. Lite synd. Dock, Malmö är nog smidigast ändå med tanke på katterna och så. Så sa hon att om vattnet går ska jag lägga mig i baksätet i bilen och så ska vi köra till sjukhuset. Ojdå, synd att det ligger en stor byrå och tar upp hela baksätet och bagaget. Får bli sittligg (haha) i framsätet.

Ikväll har vi tittat på fotboll hemma hos Jon. Vrålspännande. Vi skämtade hela tiden om att utifall de skulle vinna skulle jag spontanföda i ren glädjeyra. Märkligt nog fick Matilda värsta förvärken just när matchen tog slut. Vafals, hon är ju bara i sjätte månaden. Läppen sa ingenting. Får hoppas att det inte var värre än att det gick över när de kom hem.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Men ta bort byrån dååå!!! Vaaaafaaaan! Jag blir ett nervvrak av dig människa.

2009-06-27 @ 09:46:27
Postat av: kari

Å andra sidan är det lite förlegat att rekommendera liggande ilfart till sjukhuset pga ofixerad bäbis. Den rekommendationen tillämpas inte överallt, och risken att något ska hända är inte särskilt stor vad jag hört.

2009-06-27 @ 10:28:15
Postat av: erika

Härligt. Då tar jag det lugnt. Så som det känns nu lär jag säkert bli igångsatt om två veckor ändå.

Postat av: Erika

För tusan Läppen... kom igång nu då!!! Kollade på MTVs "16 and pregnant" igår kväll. SÅÅÅ glad att du inte är 16. Komsikomsi Läppen...

2009-06-27 @ 19:46:47
Postat av: erika

Nä såhär: på onsdag ska jag på en filmpremiär. Det är badväder ute. Läppen är helt enkelt en snäll unge som väntar tills det passar mig bäst, dvs om en vecka eller så.. hehe

2009-06-27 @ 20:09:15
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: josefin

En vän till mig fick vänta 3 veckor innan hon blev igångsatt i Malmö, så om du har tur så får du njuta ännu längre ;)

2009-06-27 @ 22:17:08
URL: http://oskarochjosefin.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits