Hon är uppe på taket, högt över staden



Det har varit så väldigt varmt i lägenheten nu dessa varma dagar. Igår öppnade Erik (just det, det var han det var han!) ett fönster vi inte brukar ha öppet innan vi gick och la oss. Så gick han upp idag och stack till jobbet vid nio. Katterna kom och jamade och kelade och ville ha mat. Och jag somnade om. Vid tio gick jag upp med en känsla i kroppen om att något inte riktigt var som det skulle. Murre gick omkring lojt men Billy syntes inte till alls. Jag styrde snabbt stegen mot fönstret och visst tusan hade det öppnat sig mycket mer än det skulle. Mitt hjärta snörptes ihop till en liten gnagande ångestboll där jag stod vid glipan och tittade ut. För de som inte vet bor vi högst upp i en ombyggd vind på femte våningen. Jag kallade och lockade lite och så dök hon faktiskt upp runt knuten, balanserandes på kanten. Huga. Turligt nog löper hon just nu, och när hon löper älskar hon mig väldigt intensivt av någon anledning. Så snabbt hon kunde lirkade hon in sig själv genom glipan igen för att få bli kelad av mig. Jag tog emot henne med hjärtat i halsgropen och stängde snabbt fönstret. Hu! Dramatik på hög (!) nivå. Kattarackare. Det lustiga är att vi senast igårkväll mindes den gången Murre (som liten kattunge) helt plötsligt befann sig utanför fönstret sent en kväll och Erik fiskade in honom. Han hade ju aldrig klarat det nu, att komma ut alltså. Alldeles för fet. Men Billy, nu får vi ju ha våra fönster öppna bara yttepytte. Kul sommar.

Kommentarer:
Postat av: Malin

Ni får skaffa nät att ha för fönstren när de är öppna :). Tur att hon klarade sig, Billy.

Postat av: kari

Bara historien mamma berättade om Alfons är värre.

2009-06-02 @ 09:57:34
Postat av: erika

Malin: vi har nät på ett fönster men det gör det så svårt att öppna och är så fult. Våra fönster i vardagsrummet är sketastora, skulle kännas som ett fängelse. Men något måste ju göras, helt klart!



Kari: Vad har Alfons gjort? Alfons som i Söderdahls katt antar jag?

2009-06-02 @ 10:19:07
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

tur att evert inte kan klättra ut från vår balkong. ysch, huhedamig det är ånget när ens lille djur smitter på det sättet.



Kommer inte Läppie Snart?! :D

2009-06-02 @ 10:35:52
Postat av: Fredrik

Så, hur mycket tjänar du på att ha reklambanners på bloggen? Är uppriktigt nyfiken.

2009-06-02 @ 10:48:19
URL: http://fredrikvanek.blogspot.com
Postat av: erika

va? har inte du det? Jag tycker det är ganska fräsigt att de liksom byts ut med hänsyn till vad jag skriver. Ibland är det graviditetstest och ibland dammsugare. (why, I dont know). Men tjäna nåt, är det inte bara blondinbella som gör det?

2009-06-02 @ 11:08:13
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: ma

nä ingen katt erika, det handlar om MAx lille Alfons o du får höra berättelsen på torsdag

2009-06-02 @ 11:34:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits