24+4



Så var det dags igen. Magen på bilden innehåller dock inte bara barn utan även kvällsmat - därav storleken. Egentligen är den myyycket mindre. Det ser den ut att vara ovanifrån iallafall, tycker jag. Vi var alltså på familjens hus idag hos barnmorskan. Denna gången mindes hon att vi skulle komma och undersökningen tog lite längre tid än sist. Först fick jag tillbaka provresultaten från blodproverna förra gången. Ingen HIV, phew. Ingen klamydia heller för den delen. Dock är jag Rh 0 negativ, och eftersom Erik är positiv Rh 0 skulle det kunna uppstå komplikationer. Men nuförtiden är det tydligen inte så farligt. De håller bra koll. Och så stoltserade jag med att jag ätit dunderjärntabletterna så duktigt sen sist och när hon tog blod tyckte hon att det såg ut att vara bra värde på det. Men tji fick vi, skenet bedrog och jag hade SÄMRE än sist. 111 hade jag nu. Så det blir till att öka dosen till två tabletter om dagen.

Sen fick vi lyssna på hjärtat som pickade och tickade och slog hårt hårt i magen. 140 slag per minut. Vad blir det för kön, ni som vet? Magen var 25 cm lång tyckte jag att hon sa. Allt såg bra och normalt ut iallafall och nästa gång är det dags att dricka socker.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Jag kan inte låta bli att tycka det hade varit lite roligt om du hade haft klamydia hahahaha

2009-03-12 @ 19:34:40
Postat av: erika

Jag var livrädd när hon skulle ge mig beskedet, trots att jag visste att jag inte har det. Varför är det så? Precis som att man får för sig att man gjort nåt olagligt så fort man ser en polis.

Postat av: Malin ( Eriks syrra)

det där med hjärtslaget slog (haha) helt fel med mina barn. alltså hjärtana slog, men det stämde inte med teorin om antal hjärtslag i minuten= pojke/flicka

2009-03-12 @ 21:00:14
Postat av: marika

när ska vi fiiiiiiika??????

2009-03-12 @ 22:14:11
Postat av: sus

nähä du erika...det är inte kvällsmaten som putar ut...hoppas få se magen irl i helgen! och för all del, dej och erik också.

2009-03-12 @ 22:16:37
Postat av: sus

nähä du erika, det är inte kvällsmaten som putar ut! Hoppas få se magen irl den här helgen! och för all del...dej och erik också!

2009-03-12 @ 22:22:31
Postat av: kari

Det är man själv som vet innerst inne vad det blir, inte hjärtljuden. Om man vet vill säga (bara för att det råkade slå in just för mig är det förstås ingen sanning). Min mage var 24 vid den mätningen. Fast alla mäter de på sitt eget sätt, så hade Laila mätt mig kanske jag också var 25 etc. Glöm inte citronen nästa gång då.

2009-03-13 @ 08:54:10
Postat av: marika

ska ni köra på hederligt, få reda könet när det poppar ut eller ska ni ta reda på det??

2009-03-13 @ 10:03:10
Postat av: Jennie

Hej Erika!

På mig har flickorna haft högre hjärtslag än sonen så ditt tyder på en tösabit!

Kram Jennie

2009-03-13 @ 11:09:25
Postat av: Kristin

För oss som inte har så stor erfarenhet av graviditeter och är för lata för att räkna kan du väl skriva i typ månader också? Alltså: fem månader, två veckor och en dag eller liknande så man hänger med i svängarna.

2009-03-14 @ 23:49:16
URL: http://volpina.blogg.se/
Postat av: erika

Hm.. Synd bara att jag inte har en aning om hur många månader som har gått eftersom alla räknar olika hela jäla tiden. JAG har varit gravid i 24 veckor och fem dagar men UNGEN har funnits i 22 veckor och fem dagar och enligt barnmorskan är jag i 25:e veckan och hur många månader det är som har gått orkar jag faktiskt inte räkna ut. Det är väl fem eller?

2009-03-15 @ 00:04:50
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits