Bilder


Det där med bilder är svårt. Bara för att jag själv skrivit dagbok, blogg, gjort hemsidor och lagt ut bilder på mig själv på internet sedan -96 ungefär betyder det ju inte att alla andra är lika öppna med sina privatliv. Det är så svårt att veta var gränser går och vad jag ska tillåta mig själv att göra eller inte göra. Jag vet att jag kommer att visa bilder på min egen unge här på bloggen men bilder på tex Henny-hen är inte lika självklart att lägga upp. Kanske är det dags att sluta redan nu. Och att lägga ut bilder på andra är också knepigt. Jag tänker ju att det är typ min egen och Eriks familj samt några nära vänner som läser min blogg men det kan ju faktiskt vem som helst göra. Samtidigt vill jag visa mina bilder någonstans och bilddagboken är mest omständig tycker jag. Kan inte den som absolut INTE vill vara med på bild säga det här och nu? (Kanske får Kari bestämma över Henny-penny i frågan). Det som kanske gör bilderna lite mer "bekväma" är att jag aldrig tagar dem, dvs man kan inte googla en bild och bli länkad hit. Och jag skulle aldrig lägga ut typ nakenbilder på barn. Detta handlar nog mest om hur jag kommer att bildblogga min egen unge, men bara så alla vet.

Annars har jag blivit frisk igen. Har jag bestämt. Imorgon är det vattengympa och jag tänker banne mig vara med på det!

Kommentarer:
Postat av: josefin

Tänkte nappa på att skriva om det där med bilder på barn (eftersom jag knappast tror att jag själv kommer vara med på bild på denna bloggen). Tycker själv det lite svårt med vad man kan/får ta med. Jag har tagit bilder på bebisarna i min mammagrupp, men skulle aldrig lägga ut några bilder på dem på bloggen - om inte någon bad mig då förstås. Och bilder på G utan kläder lägger jag inte heller ut, hur fina de än må vara. Vi använder flickr för att lägga upp bilderna så de är ju sökbara och det var lite läskigt när jag lade upp en söt (enligt mig) bild på G i bara blöja och någon direkt lade till denna bild bland sina favoriter. Uuu sa jag och tog bort bilden från "public pictures".



Samtidigt vill man ju gärna titta på bilder i bloggar. Och det är ju tråkigt om speciellt bebisar som är så söta inte får vara med. Men sålänge de har sina bebiskläder på sig så tycker jag det är okej.



Kom nog inte fram till så mycket egentligen, mer än att jag väl höll med dig. Jaja, hoppas vattengympan blir kul också. gonatt!

Postat av: Malin ( Eriks syrra)

du får gärna lägga ut bilder på mig, mina barn och mina muminmuggar.

2009-03-02 @ 23:48:51
Postat av: marika

evert låter hälsa genom mig (han är ju trots allt hund med tassar & kan inte skriva) att han kände sig kränkt när du lade upp bilden på honom när han tuggar på sin tuggring från bea födelsedag, förra året..

2009-03-03 @ 08:10:25
Postat av: erika

HAHAHA han kunde gott ha det, han kissade på mitt golv flera gånger under den perioden. :D

2009-03-03 @ 08:30:20
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker också det där är svårt, men har nu inte med någon på min blogg. Jag är lite för feg för att fråga dock. Jag har valt att ta bort barnen därifrån också, mest för att jag inte vill att de eller jag ska bli igenkända på det viset och jag vill inte heller att min blogg ska vara möjlig att googla fram, därför har de ju inte ens sina riktiga namn. Däremot har jag en skyddad bilddagbok där jag lägger upp allt jag vill visa. Och ett flickrkonto där jag lägger upp det jag är nöjd med publikt. Även barnen.



Slutsatsen är nog att jag egentligen gärna publicerar bilder, men att jag just på min blogg gärna vill vara anonym.

2009-03-03 @ 08:55:22
URL: http://hemligamalin.wordpress.com
Postat av: kari

Påklädda otaggade bilder är helt ok tycker jag. Det är ju trots allt spännande för oss andra att läsa och se, det går inte att förneka.

2009-03-03 @ 11:44:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits