drömmar och vattengympa


Vinter i Edenryd

Så har den slagit till igen. Husdrömmen. Råkade för första gången på evigheter klicka för att se fritidshus när jag sökte på Hemnet och där var det. Drömhuset. Om vi ändå finge låna pengar, så lyckeliga vi voro då. Men det är väl bara att glömma just nu. Så från det ena till det andra, var på vattengympa tidigare under kvällen. Måste säga att jag var ganska skeptisk passet igenom, det kändes ju bara urfånigt att stå där och flänga. Jag gillar nog att simma vanligt bättre. Men trots allt var jag faktiskt riktigt trött när jag kom hem. Jag trodde att vi inte hade gjort någonting, men det måste vi ha gjort för hela min kropp skriker efter vila. Kan dock ha med en nyutblomstrad förkylning att göra, näsan är heltäppt och det liksom kliar i tänderna. Erik bara spelade och spelade sitt nedrans tv-spel tills jag fick nog och sa till på skarpen. Då kom han och la sig bredvid mig på sängen i vardagsrummet och så låg vi där och läste varsin bok med båda katterna nära nära. Delade på en kexchoklad. Det var fint. Sprally sprallade och i boken jag läser sa pappa Ingals:
Om än uti glitter och glans vi må gå,
vårt fattiga hem är oss kärast ändå.

Om vi bara kunde få låna till det där huset nöjer vi oss med rovor och potäter hela vintern. Hör ni det banken?! Erik kan också gå 300 km i trasiga stövlar för att arbeta på fälten om det behövs, och jag kan vara hemma och sy varma kappor till ungarna. Det kommer bli så bra!

Kommentarer:
Postat av: marika

det kan faktiskt vara väldans mysigt & sitta & spela tvspel tillsammans & hysteriskt roligt. Så nästa gång kanske erik ska skälla ut dig istället så du går till honom & joinar den härliga & fantastiska tv-spel världen!

2009-03-03 @ 23:17:15
Postat av: erika

Jag tycker verkligen att tv-spel är svintråkigt. Tänker aldrig spela krigsspel eller alianspel. Näppnäpp.

Postat av: marika

Spela Krigsspel är bland det roligaste som finns! Det är bara för du inte testat / nåt bra än. :P

2009-03-04 @ 11:39:56
Postat av: Kristin

Jag gillar inte heller krigsspel men det finns faktiskt annat. Som typ Little Big Planet, världens snyggaste spel.

2009-03-04 @ 13:13:15
URL: http://volpina.blogg.se/
Postat av: erikapik

amen traaadigt. Jag blir så stressad av tvspel, såvida det inte är typ golf på wii. Det kan jag stå ut med men Erik är lite med avancerad. Dessutom går ju bara tiden och så sitter man där i soffan hela dan. Nä tack. Mer aktiva aktiviteter tycker jag om.

2009-03-04 @ 13:25:45
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

till skillnad från att sitta i soffan & läsa ? :D

2009-03-04 @ 17:40:46
Postat av: erika

bläbläblä nu var det den fina stunden med bok och katt det skulle fokuseras på! haha

2009-03-04 @ 19:32:37
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

Haha! Sorry!

2009-03-05 @ 07:39:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits