Håstad


Är inte detta den finaste skolan man nånsin sett? Totalt Barnen i Bullerbyn. Det går 46 elever på skolan totalt, i klasserna F-1 samt 2-3. Och här ska jag få vara skolbibliotekarie fyra timmar i veckan! Gissa om jag känner mig som skolfröknen i Lilla huset på prärien. Är det inte försommar när jag kommer dit på onsdag blir jag jäla sur alltså.

Imorgon drar jag, Erik, Kari och Henny ut till Österlen igen för lite lanthäng. På söndag jobbar jag och sen är jag ledig tills på onsdag när jag ska till lilla kära Håstad. På onsdag börjar även Buff och jag ska se film i dagarna fyra. På torsdag är det MVC. Hektisk vecka, minst sagt.

Billy ligger just nu platt och trycker huvudet i golvet bakom mig istället för att ligga i mitt knä och spinna. Hon är sur som snus för att jag bände loss en bit plast ur hennes mun tidigare ikväll. Klöste mig så det blödde och jamade surt. Nu kan hon gott ligga där och tänka över vad hon gjort. Ha!

Kommentarer:
Postat av: ma

grattis till nytt jobb...här händer det saker hela tiden, visst?

hörde du att bibliotekarier o förskollärare hade satsat på framtidsjobben?



klappa stackars lilla Billy -S o säg att hon kan komma till mig om det blir för svårt hemma...

2009-03-06 @ 12:50:57
Postat av: marika

tänk, när man får se där mätaren stå på typ 7 dagar....! Spännande, fortfarande fika i morgon?

2009-03-09 @ 13:30:43
Postat av: erika

ja huga! :) Fika ska vi allt göra, tänkte gå på bio kl 15.40 om du vill hänka. Annars tar vi fika innan dess helst.

Postat av: marika

vilken film? Det blir nog bäst med fika innan dess? Hos mig? café? Dig? i Kiruna? Eller kanske ta bilen till bokskogen med hunden & Promenad & kaffe i termos?

2009-03-09 @ 17:28:48
Postat av: erika

oj! Nä bokskogen hinner vi nog inte till biotiden. Filmen är Pojken i pyjamas. Tja jag ska baka kanelisar ikväll så kanske hemma hos mig? Eller hos dig eller på stan. Du får välja.

2009-03-09 @ 17:31:28
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

oj, om du bakar kanelisar så kommer jag lätt till dig!

o bokskogen hade jag ju tänka isåfall på f.m. men du sover väl då? 8)

2009-03-09 @ 17:43:17
Postat av: erika

jea då sover jag nog.. :(

2009-03-09 @ 18:23:30
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Anonym

hurra hurra hurra!!!!!!! :D

2009-03-09 @ 20:22:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits