Hormonerna


"I dag blev jag glad på ett rätt äckligt politiskt korrekt sätt när en pappa var ute med sina barn och så ropade han: Kom nu, Johannes! till en liten parvel i röd prinsesskjol. Johannes var ursnygg."

Såhär skrev
Popmorsa häromdan i sin blogg. Och jag håller med, jag blev också glad. Idag på Ikea såg jag en flicka i tyllkjol och kom att tänka på inlägget och berättade det för Erik. Jag spånade vidare och mindes hur mycket vi syskon älskade att klä ut oss när vi var små. Vi hade sjuksköterskakläder och clownkläder och allt möjligt. Det var skitkul. Vi hittade alltid på någonting ihop, var det inte alla syskon så iallafall två och två eller så. Och så frågade jag Erik om han brukade klä ut sig vilket han inte kunde minnas att han gjorde: "Jag brukade mest sitta ensam på mitt rum och antingen bygga med lego eller leka med min bilbana".

När han berättade detta började jag nästan gråta. Fick på allvar tårar i ögonen. Ni som känner mig VET att sån är inte jag. Så nu är det bevisat, hormonerna blir uppfuckade när man är gravid.

Kommentarer:
Postat av: annika(fd bivil)

jag minns inte att hormonerna var så uppfuckade när jag väntade a men nu kan jag börja böla för allting och sådan tror jag inte att jag var innan. Att sitta ensam på sitt rum och leka med lego eller bilbana låter däremot mysig, så just det kanske jag inte hade börjat gråta åt ; )

2009-03-16 @ 20:10:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits