jamen det var då ett jävla tjat..



Men nu är det så att jag råkar älska bilderboken "Kaninkostymen". Ni måste läsa den! Imorgon ska jag till lilla Håstad igen för att hålla bokprat och läsfrämjande verksamhet. Då tänker jag läsa denna för ungarna. Sen ska jag prata om Vattenhästen och om Spyflugan Astrid och lite andra böcker som lågstadiebarn gillar. Och det kommer att gå jättebra. Vad jag vill ha sagt är att jag inte längre har någon ångest. Varken inför jobbet eller att köra bil dit i tid eller att fickparkera i rusningstrafik när jag kommer hem. Im over it.

Jag får jobba fram till påsklovet. Kanske lite till efter det, men det är nog bäst att jag förbereder mig på en tid av arbetslöshet i två tre månader innan Läppen kommer. Synd att jag har börjat gilla mitt jobb så mycket nurå att jag inte ser fram emot det på samma vis. Meeen, jag ser i tidningen att de ska öppna ny biograf i det nya köpcentret. Kan bli spännande att spana in salongerna. Och gå till simhallen ofta. Och sova länge varje dag. Och sitta i västra hamnen i våren. Och åka ut till alla i Simrishamn. Och dricka kaffe. Eller ja, det gör jag visserligen varje dag ändå. Men ändå. Viva la arbetslöshet!

Kommentarer:
Postat av: marika

eller baka kanelisar som du tar med dig till mig & tar en kaffe på min balkong i vårsolen :)

2009-03-18 @ 09:23:14
Postat av: Helena

...eller till mig på min uteplats :-) Kan man lova vårsol också? Men det är visst här nere i Skåne den håller till iaf, inte i fjällen!

2009-03-23 @ 21:50:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits