sicken kille!



Såhär såg sängen ut när jag kom hem från vattengympan. Erik bäddar varje kväll när jag borstar tänderna, och så viker han alltid upp hörnet på min sida så det ska se inbjudande ut. Ikväll under tiden jag var på vattengympa åkte han till Clary-hill på Österlen då han ska dra ut världens äckligaste visdomstand imorgon. Och så hade han ändå bäddat sängen åt mig. Mitt hjärta smälter.

Jag var på stadsbibblan i Lund i morse för att gå på möte och nästan allt gick fel. Tog bilen dit eftersom jag skulle ta med mig en stor låda med bokpratsböcker efteråt. Körde och ställde bilen under biblioteksbyggnaden som man ska, det var bara det att det kostade 12 KRONOR/TIM att stå där. Skandal bara där. Så drog jag mitt kort ca tusen gånger men det funkade inte, och jag hade bara mynt till halv elva. Jag chansade, men när klockan var halv elva var det fortfarande flera punkter kvar på mötet så då fick jag springa ner först till caféet och köpa en Mer för att få ut lite cash och sen till bilen. Väl nere med ny biljett i handen insåg jag att bilnyckeln låg kvar uppe i min jackficka på stolen på mötet. Doh. Fick således springa upp ännu en gång, störa mötet, ta nyckeln, springa ner, lägga i den satans lappen som hade kostat 20 spänn och sen springa upp och störa i mötet igen. Mycket jobbigt med tanke på att mötet hölls i den allra mest avlägsna delen av biblioteket från parkeringen sett. Sen hann jag inte äta lunch och höll således på att dö när klockan var tre. Som tur var kom det inga fler elever dit då så jag smög med mig en macka upp på ovanvåningen och låtsades städa Hcf när jag egentligen åt och läste bilderböcker.

Så var det med den dagen.

Kommentarer:
Postat av: Daniel

Jobbig dag...



Jag har aldrig fattat varför det skall vara nästintill omöjligt att på ett civiliserat vis betala för parkering i Sverige. Kan vi inte komma på någonting bättre än MYNT?!? Det andra alternativet är ju att ha ett bensinmackskort, och det har ju faktiskt inte alla. Varför funkar det aldrig med typ Visa? Grrr...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits