skengravid



Godsägarbuk på skitig matta. I denna familjen är det inte Erik som blir sympatitjock vid graviditet, det är Murre. Och Billy å sin sida bara löper och löper. Åmar sig och kråmar sig. Erik är precis som vanligt. Jag är trött. Så trött. Igår somnade jag vid ett, vaknade idag halv elva. Nu följer tre dagar med tidig uppstigning, vet inte hur det ska gå. Imorgon får jag nog veta huruvida jag får jobba på ÖT i april också eller om jag slutar sista mars. Helst skulle jag mest önska att ungasluringen kom nu, det är på den jag tänker mest hela tiden ändå. Vi köpte en hylla från fyndhörnan på Ikea ikväll. Den har en låda längst ner, perfa för lego. Just nu har vi dock inget lego här hemma så lådan är för tillfället Murres nya hem. Däri ligger han och sover gott. Det ska jag med, lägga mig och sova gott. Dock inte i lådan.

Kommentarer:
Postat av: Clary

Kära Erika, sen när det blir legodags så finns det ca 1 m3 här, på min vind. Lycka till med tidiguppstigning. Själv har jag lyckats ta mig upp 6.15 flera dar i rad. Det är muraren som har bilat upp mitt nya köksgolv,del av. Sen har faktiskt rörläggaren redan lagat de söndergnagda golvvärmerören. Nu ska det bara återställas igen....så jag lever i byggdamm ett tag till.

2009-03-17 @ 08:52:33
Postat av: Clary

Kära Erika, sen när det blir legodags så finns det ca 1 m3 här, på min vind. Lycka till med tidiguppstigning. Själv har jag lyckats ta mig upp 6.15 flera dar i rad. Det är muraren som har bilat upp mitt nya köksgolv,del av. Sen har faktiskt rörläggaren redan lagat de söndergnagda golvvärmerören. Nu ska det bara återställas igen....så jag lever i byggdamm ett tag till.

2009-03-17 @ 08:53:51
Postat av: erika

haha! Jag har nog inte insett vidden av Eriks legolekande ännu. 1 m3?! Jisses. Härligt att det har blivit fixat så snabbt, måtte det hålla sig nurå..

Postat av: svahnmoren

Clary.....då kan man ju undra över det där med kön o leksaker...när man med tre flickor endast har ett par, tre kubikdecimeter lego i lådorna kvar....o det trots att det kom en lillebror på slutet!!! Fast det var mest spel som roade den sistnämnde och SÅNA finns många av

2009-03-17 @ 11:59:19
Postat av: Clary

Det är en lätt överdrift med en hel m3 men hans farmor var väldigt generös med presenter.

2009-03-17 @ 13:26:03
Postat av: erika

Va? Skulle det ha med kön å göra?! Och där satt vi systrar och längtade efter fler bitar att bygga högre hus med, och större bilar, och längre gator.. :)

2009-03-17 @ 13:26:37
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: ma

o varför SA ni inte att ni ville ha mera lego då???? det stod minsann aldrig på önskelistorna till jul...kanske ska jag satsa på det nästa julafton???

2009-03-17 @ 15:09:16
Postat av: erika

hm.. Jag antar att det var roligare att önska sig dockor och pennor i fina färger.. Till nästa jul önskar jag mig alltså inget lego, tänk på att jag har gift in mig i 1m3 bitar!! :D

2009-03-17 @ 15:45:23
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

haha! vilken tjockis-katt!

2009-03-17 @ 17:10:08
Postat av: Kristin

Murre kommer bli en Sigge.

2009-03-19 @ 00:54:04
URL: http://volpina.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits