35+2, alltså



Då var det kontrolldags igen. Smått irriterande att veckans tid låg just denna onsdagförmiddag. Jag jobbar alltså fyra timmar i veckan på just onsdagsförmiddagar och var alltså tvungen att skippa dessa timmars lön idag för en fjuttig kontroll som tog en kvart att genomföra. Suck och stön. Iallfall, jag började med att väga mig och hade till min förvåning gått ner ett kilo. Kanske är det så att jag rör på mig mer när jag är ledig. Med tanke på att jag satt på en stol fyra timmar om dagen när jag jobbade varefter jag kom hem och satte mig på en stol resten av dagen, alltså. Sen tog hon blodgrupperingsblod för att se till att jag inte börjat producera antikroppar till Läppen. Vet inte resultatet på det, men hon kollade samtidigt järnvärdet vilket låg på 125 och alltså var bra. Magen mätte 33 cm och hjärtljudet 139. Huvudet var rörligt och låg högt, vilket kan innebära att Läppy skulle kunna vända sig fortfarande, men det var liten risk för det sa hon. Sen var det klart. Jag frågade förresten om det där med att bada i havet och hon sa att jag kunde bada hur mycket jag ville. Nice. Nu är det en väääldigt knölig Läpp som bökar i magen, sparkar åt alla håll samtidigt. Logna neir daj!

Kommentarer:
Postat av: kari

snygg malmöitiska. Förresten, ni vet väl att man absolut inte får ha skölj- eller mjukmedel till tygblöjor och blöjbyxor?

2009-05-28 @ 11:00:49
Postat av: erika

det är ingen fara då vi aldrig nånsin använder skölj- eller mjukmedel. Sånt kan de rike hålla på med. Eller iallafall de som minns att köpa det när de handlar.. haha

Postat av: ma

ser ut som att det är en sprickfärdig ballong på den bilden!!!!

bra att den sprallar på...det är träning inför sprallet på andra sidan magskinnet!

vilken musik spelar du för den lille L?

2009-05-28 @ 14:57:53
Postat av: erika

oj det var en svårare fråga... Allt från elektropop till lugn cohen till gubbrock till indiepop. Inget speciellt och allt möjligt alltså.

2009-05-28 @ 17:11:04
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: erika

tex detta: http://open.spotify.com/user/motoboy/playlist/0pQQFaQaHqM10uR8tmUU3X

2009-05-28 @ 17:21:09
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits