cupcakes med frosting



En sämre inledning (sjukt seg) på dagen blev en bättre eftermiddag. Vi tog bilen till Falsterbo där vi låg och läste i flera timmar. Jag badade, Erik pep om att det var för kallt. Sen somnade jag och dreglade på min nyaste kofta. Undrar om jag nånsin kommer att sluta dregla när jag sover. Vissa gör det, andra inte. I´m a doer. När vi kom hem igen hade solen stått på och det var varmt som i en bastu i lägenheten. Att katterna inte blir galna. Jag blir galen. Varje dag tänker jag och fantiserar om hur det vore om Läppen skulle börja födas. Och varje dag kommer jag med undanflykter. Tex: "nä men det går inte ikväll, jag är så solbränd och det skulle skava så mycket på mitt skinn". Undrar om jag börjar bli lite nervös. Det kan ju ta en månad innan den föds, den kan också födas inatt. Jajks. Spänningen är olidlig. En grej bara; hela tiden säger barnmorskan att om vattnet går eller om det börjar blöda eller om jag får värkar eller om ungen inte rört på sig på länge - ring förlossningen. Ja, säger jag och går därifrån. MEN JAG HAR JU INTE FÅTT NÅGOT TELEFONNUMMER. Vart ska jag ringa?? Alla säger ATT man ska ringa men inte till vilket nummer! Jag kommer sitta och leta och leta och sen ringa typ 112 för det är det enda numret jag vet. Det står liksom inte Förlossningen: 040-blablabla nånstans. Det står ett akutnummer till kvinnokliniken, är det rätt nummer?? Nån som vet?

Och en annan sak som jag stör ihjäl mig på just nu. Det där med att alla håller på att baka cupcakes med frosting på. För i helvete, det heter muffins med glasyr. Gah. Sämsta trenden i mannaminne. Cupcakes. Jag blir så arg.

Kommentarer:
Postat av: Clary

Jag hittar bara numret till kvinnoklinikens växel: 040-331000 men jag tror att Kari vet. Jag stör mig också på dumma ord:"tänket" det heter väl för i helvete tänkandet.Och så har vi"kampanja" det heter väl kampanjearbete!!! Muffins är ett bra ord.God natt!

2009-06-01 @ 00:07:12
Postat av: Kristin

Fy fan för cupcakes! Det är som scrapbooking! Vad faen är det? Säg pyssla istället så fattar alla.

Postat av: Martina

Men för bövelen, KK'sa akutnummer lär funka utmärkt.

2009-06-01 @ 08:11:14
Postat av: Erika

Kan erkänna att jag bakade "Lailas Cupcakes". Fantastiskt vackra i hennes bok, men FY SÅ ÄCKLIGA! Fram för hederliga muffins med glasyr.

2009-06-01 @ 08:52:56
Postat av: kari

Var de till barnmorskan Lailas ära då eller?



Jag fick alla möjliga färgglada papper av MVC. På ett av dem stod både KKs akutnr och förlossningen. Tror det var grönt. Jag tror du fått ett antal färgglada papper du med, så kolla där. Men 331000 är växeln till hela sjukhuset, och det lär ju med funka.

2009-06-01 @ 10:14:17
Postat av: erika

Alltså Kari; hon som heter Erika som kommenterar är inte jag. :)



Men Erika: stackars dig som fick äckliga cupcakes, haha.

2009-06-01 @ 10:34:47
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Helena

Var det inte så att det inte fanns några andra kakor "som var tillräckligt söta" för amerikaner? eh kom igen...

2009-06-01 @ 18:15:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits