Helgen i bilder


Helgen började i torsdags när Kari och Henny kom hit. De skulle sova här och passa katterna tillsammans med Bea och Hasse. Vi gav instruktioner, försov oss, packade i panik och gav oss sedan av mot Kristianstad på fredagens morgon.


Jag och Set övade svåra poser på tåget. Men mest av allt sket han så det sprakade. Det fanns inget skötbord på tåget så vi fick sitta i oset hela vägen till tiokronorstoaletten på stationen i Kristianstad.


Från Kristianstad åkte vi bil med Clary, Otto the dog och Molly the cat. Gissa om bilen såg ut som Noaks ark. Väl framme var det mörkt och kallt, och innan vi hade värmt upp med brasor fick Set sova med mössa, stumpor och vantar. Tavlan på väggen har Jon målat. *Plats för Martina att säga aaaaw*.


Sedvanlig frulle in the Smultronfälla. Himla bra att åka dit med en svärmor som bjussar på lyxmat!


Sedvanlig skogspromme. Vädret var ruggigt och någonstans här hittade det fula viruset mig tror jag.


Sen fick Eriks farmor ünd farfar träffa Set för första gången. Det gillade de. Märk väl att jag och Erik kommer se ut exakt som dessa två när vi är i deras ålder. Jag och Inger delar samma näsa, Erik och Birger ÄR samma utseende.


Sist tyckte nog Otto att det var dags för honom att få lite göllegöll från sin matte, men hon hade bara ögon för Set.


Och så var vi på kalas och sånt där också, jag blev alldeles förkyld tex. Men det fotade jag inte så det är en helt annan historia att förtälja. Nu är det vardag igen och jag har påbörjat en urstädning av bokhyllan. På tiden. Ingen träning denna veckan, jag har alldeles för mycket snor och hosta för det. Möre har däremot fått träningsorder av mig, jag kastar saker och han hämtar. Ibland försöker han smita genom att gå förbi via skohyllan men det fattar jag direkt och hinner dit innan han hunnit igenom. Dummerjöns.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Martina säger AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW

2009-11-10 @ 09:35:28
Postat av: Erika H

Gud så mysigt och svenskt. Nu fick jag allt hemlängtan till våra röda stugor och halvmulna skogspromenader... och levande ljus på bordet. Mmm...

2009-11-10 @ 14:27:33
Postat av: Mairka

HAhaha, heja möre

ååå vilka fina tapeter det är hos svärmor!

2009-11-10 @ 20:27:59
Postat av: Malin (Eriks syrra)

Åhhh, nu fick jag hjärtsnörp. Vad jag längtar till torpet! Det är finaste torpet i världen, med finaste tapeterna och finaste duken ochochoch....men Erika, jag blev liiiite fundersam över din definition av lyx. Kaviar? Senap? Aha, smöret! Eller är det rent av brödet? Jag vet att ni har det lite kärvt, liksom, men bröd. Lyx?

2009-11-10 @ 21:58:56
Postat av: Malin (Eriks syrra)

Materialist-javisst! Men jag kom på att jag längtar väldigt mycket efter farmor, farfar, Set, Erik, dig, Clary, Otto och Molly också (ingen inbördes ordning, men kanske mest efter Molly. Eller Set.)

2009-11-10 @ 22:01:48
Postat av: erika

hahaha! Ok lyx var väl kanske att ta i, jag menar hon hade packat med mest sånt jag INTE gillar: inlagd gurka, senap, kaviar osv, meeen bara det att vi slapp tänka på mat öht var en lyx! (ja, smöret var det nog)(och äggen)(och vinet)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits