Modeblogg


Håller på att rensa ur min garderob. Jag är nämligen övertygad om att min kropp bestämt sig för en ny normalvikt, och den är inte vad den var om man säger så. Det betyder att minst halva min garderob är obrukbar, vilket å ena sidan är väldigt kul (köpa nya kläder woho!) men å andra sidan väldigt tråkigt (har inga pengar att handla kläder för buhu). Det tråkiga är väl egentligen att jag nu väger fem kilo mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid, men va fasen. Jag övar mig på parollen "var nöjd med hur du ser ut så ser du bra ut". Dvs jag är lat, skulle kanske någon säga. Men tyvärr råkade jag vara en av de som fick en massa bristningar och överbliven hud efter barnafödelse. Alla får inte plattmage av sig själva efter typ tre veckor.

Vad jag skulle komma till var att jag vill ha nya kläder som håller i längden. Hur kul det än må vara att köpa många och billiga kläder från HM så är det inte hållbart i längden. Det jag rensar i nu är mest HM-kläder och i princip ALLA har magiskt förvandlats från avlånga snyggkläder till fyrkantiga fula pyttekläder. Vad jag efterlyser av er alla är tips på klädesaffärer med bra och snygga kläder som varar länge. Funderar till och med på att avsätta en budget av mina sparpengar. Kan kan ju motivera det med att det är alla pengar jag annars hade lagt på öl under graviditeten. And thats a lot.

Så: butiker! Gärna på nätet. Har dock aldrig vågat handla på nätet innan. Är rädd att de inte ska passa och så är jag för lat för att skicka tillbaka och så blir det bara en massa slös.

Vad säger ni förresten om väst? Om jag skulle ha en sån väst på mig som på bilden, hade det varit en hit eller hade jag bara egentligen väntat på att mamma skulle ringa från -83 och vilja ha tillbaka sitt utseende?

Kommentarer:
Postat av: Marika

Jag kan hjälpa dig! Jag är expert på att hitta kläder som håller sig fina år efter år ! :)

2009-11-02 @ 23:35:40
Postat av: Linnéa

vad skönt att det inte bara är jag som inte har sin forna kropp längre...

Postat av: Erika H

Jamen nån gång måste man ju ur sin snyggt välformade tonårsfigur, så varför inte när man föder barn? Då finns det åtminstone en grymt bra anledning till att byta kroppsform. Tradigare är det ju om det bara händer sådär långsamt utan nån vettig anledning. Nä, heja på för nya kläder efter barnafödsel!!

2009-11-03 @ 06:06:53
Postat av: Malin

Jag har inte vant mig vid min nya kropp än, fast den har ju blivit ny tre gånger vid det här laget. Jag är imponerad om du lyckas. Men du, det är vanligt att gå ner ännu några kilon när man slutar amma, utan ansträngning, så det är ju inte säkert att de där kilona stannar bara för att de är där nu.

2009-11-03 @ 09:02:47
URL: http://hemligamalin.wordpress.com
Postat av: Helena

Mycket vuxet att börja köpa kläder med kvalité! Då kan du skippa postorder för om du ska köpa med hög kvalité=dyrt=ännu surare när de kommer och inte lever upp till förväntningarna. För så är det, omöjligt att se på bilder hur kläderna sitter på en själv och färger och så. Du som bor i stan och allt-är väl inget problem att planlägga utbudet i butikerna??

Väst godkännes. Har ju förespråkat detta hela året. Särskilt män borde bära mer väst!

2009-11-03 @ 09:30:07
Postat av: Lilian

Jag har inte en suuusning om vad du gillar i klädväg. Dock gillas bilden, rutig skjorta och väst är fint, go for it! För ett tag sedan måttbeställde och köpte jag en klänning från en butik i UK. Det är den perfekta lösningen när man sitter där med ny kroppsform. Det är bara att mäta midja, välja tyg, och kolla kupstorlek så syr de upp exakt till dig. Nu var detta innan jag blev gravad men funderar starkt på att beställa igen. Sortimentet är mest klänningar. Men det kan kanske passa om du vill köpa "finstass". Titta närmare här:



http://www.getcutie.co.uk/products.asp



Det går även utmärkt att ringa till butiken, de är mkt hjälpsamma. Å så farligt dyrt blev det inte heller, en knapp tusenlapp, måttbeställt och levererat hem till dörren. Hepp!

2009-11-03 @ 11:04:36
Postat av: kari

Second hand säger jag förstås. Det är redan tvättat tillräckligt för att den permanenta formen ska ha hittats, och så är det ju billigt. Och så bor du så nära superbästa Emmaus.

2009-11-03 @ 18:23:10
Postat av: erika

fast också redan insvettat enough med någon annans svett i armhålorna tex, plus att jag sällan eller aldrig hittar något som jag gillar / orkar stå i timmar och leta efter något som jag gillar.. Nytt är förvisso dyrt men håller det länge så tycker jag att det lönar sig i längden. Känns ju trots allt finare och skönare med nytt tycker jag.

2009-11-03 @ 19:29:15
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Linnéa

kanindräkten är från Lindex, endast 129 kr. finns även en fin drakdräkt som nemo ska få i julklapp..:)

2009-11-03 @ 23:34:03
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits