Setsnett



Först: vi har (på varsin dator alltså) börjat spela vad som nog är världens snyggaste dataspel. Det heter Machinarium och är en form av pusselspel. Man ska klura ut små ledtrådar som leder berättelsen framåt. Precis som jag gillar. Det finns inget stressigt hot mot en och man kan tänka länge länge och klura på lösningarna. Men främst är det så snyggt att jag vill skriva ut varje bana och klistra in i ett fint album. Kolla upp det!

Och så lite BVC-nyheter. Det var dags för spruta. Två stycken. Set satt i mitt knä när hon tog dem. När första nålen gått in kände jag hur den lilla kroppen spände sig som en liten fiolsträng och två sekunder senare skrek han i panik. Inte kul för honom och inte kul för varesig mig eller Erik. Till råga på allt skulle han få en till en liten stund efter. Det kom tårar. Sets första gråttårar av ledsenhet. Visst, det gick över ganska snabbt igen men just där och då brast våra hjärtan en smula.

Han var 63 cm lång och vägde 5840g. Lång och smal. Så frågade hon om vi undrade något och vi sa att vi tyckte att hans huvud låg snett. När han står upp lägger det sig åt ena hållet, jämt. Det fanns en doktor i huset så hon fick ta en titt på honom och så sa hon att vi skulle få en remiss till neurologen. Ojvoj. Tänk om Set är snehuvad och måste gå till sjukgymnast för att öva och tänja! Thats it. I helgen blir det bootcamp med farmor Clary.

Kommentarer:
Postat av: Malin

Det låter som ett kul spel, lite som Myst och Riven kanske? Om du inte spelat dem kan jag rekommendera fastän de är supergamla vid det här laget :).

Postat av: kari

På internetet googlade jag lite. Kiropraktor var det vissa som gått till med sina snehuvade barn.

2009-10-20 @ 18:55:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits