spinna spann spunnit

Idag kom Evert och Marika på besök. Evert väger bara ett kg mer än Möre så han fick stora nippran när Möre närmade sig honom. Då låste jag in Möre på sovrummet och så fick han sitta där och krafsa på dörren resten av besöket. Jag och Marika spelade yatzi samt mitt favvospel "tärningsspelet". Det är lätt att spela men lite svårt att förklara. Går ut på att man slår sex tärningar ett antal gånger osv. Orkar inte förklara mer. Posten kom och i brevhögen hade Set fått tre brev och Erik ett. Jag noll. Iallafall så fick Set en avi från posten där det stod att han måste visa leg för att få hämta ut paketet. Attans. Och om någon annan skulle hämta ut paketet måste den visa både hans och sitt eget. Vi traskade dit och jag berättade att vi befann oss i en smått prekär situation. Det var inga problem, jag fick hämta ut paketet ändå. Fatta vilket knep. Det är ju bara att sno lite avier, gå dit med en unge och säga det är ungens. Inte för att jag vill uppmuntra till olagligheter, men ändå.

 

När vi kom hem var det dags för mig att ta det stora steget och cykla bort till Friskis för lite spinning. Woh. Har alltså inte gått på det sen kanske förra hösten. Jisses vad jobbigt det var. Efter halva passet var min ben som spagetti men jag kämpade på. Fick sitta och cykla ibland när de andra stod, men det var nog bra. Då kommer jag känna mig så duktig nästa gång när jag är bättre. Yddingeloppet 2010, here I come!


Kommentarer:
Postat av: Helena

Hemliga paket? Spinning is the shit. Go Go GO!

2009-10-27 @ 09:12:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits