ultraljud i huvudet

Vi skulle alltså få en tid till ultraljud senare i veckan. Klockan halv åtta i morse (ja, jag blev väckt och fick prata med skrovelrösten) ringde de från röntgenhuset och sa att vi var välkomna klockan 11.30. Jösses, sa jag, så gick vi dit. Jag antar att Set var en av de där ovanliga, för in i rummet klev tre personer. Antagligen studenter (dock var det snarare Dr Bailey än McDreamy som var doktor). Set fick ligga på tvären i sängen, på kudden. Hela han fick plats på kudden alltså. Så kollade de inne i huvudet och det såg lika kul ut som jag trodde att det skulle. De sa att allt såg fint ut, så nu tror vi ännu mindre att han är sjuk.

 

Nu är det ju dock så att om man är liten och får gå till doktorn så ska man få en leksak efteråt. Set fick en prasselbok av oss som han fullkomligt älskar. Han läser och prasslar och äter på den hela tiden.

 

När vi kom hem (efter varsin pölsa på stan) tyckte vi att här kan vi ju inte sitta. Vad ska vi göra? Åka till IKEA på premiären såklart! Vi ÄR ju familjen Ikea. Det var stort och mycket folk och jobbiga ljud och långa köer och och.. alldeles underbart. Vi åkte ju bara dit för en kopp kaffe, men kaffet smakade fantastiskt!

 

Här kan man se Set sitta i matstol för första gången i sitt liv, med sitt snea huvud på. Man kan även se vad vi åt. Helst hade jag velat ha prinsessbakelse OCH chokladboll men det fick jag inte för Erik. Nån måtta får det vara, sa han. Fick nöja mig med en räkmacka och en prinsessbakelse och orange till dryck. Erik åt kyckling. Set fick en slurk mjölk.

 

Sen tog vi den ödsliga vägen hem. Här kan man även skåda den nya arenan, samt Hyllie vattentorn.

 

På kvällen tog Erik och Set ett dopp. När Set blev hungrig och trött fick han kliva opp, sen var det mystajm på skinnet med den nya prasselboken. Slutet gott.


Kommentarer:
Postat av: Linnéa

du skriver så himla härligt..:) skönt att allt var bra med set! och vad duktig han är som sitter i stolen helt själv!

Postat av: erika

haha man tackar! Ja nu är det sannerligen dags för en stol till honom..

2009-10-22 @ 17:25:18
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits