Enbening

Det var en solig och fin dag. I tidningen stod det att en italiensk enbening skulle simma från Danmark till Malmö med beräknad framkomst klockan halv fyra. Det ville vi inte missa! Jag och Set tog bussen dit. Jag hade ju gått så långt igår och hade således onda fötter. Vi kom fram klockan tre och satte oss med en kopp kaffe för att invänta målgången.

 

Set skulle tvunget ligga och sola. Jag försökte säga att små bebisar inte tål solen så bra men det örat ville han inte lyssna på.

 

När jag ändå skuggade honom sket han på sig och började gapskrika. Då åkte vi hem. Enbeningen kom ändå aldrig fram. Jag läste sen att han hade avbrutit klockan sju och då hade han fortfarande 8,5 km kvar att simma. Till hans försvar måste jag dock säga att det blåste rejäl motvind.


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Klart att lille Set vill vara fräsch och solbrun som alla andra. Det är nu moderskapet tar sin start... skydda vad som skyddas kan!

2009-09-02 @ 02:16:26
Postat av: Helena

Awww! Nu börjar han ju likna ett människobarn allt mer, en massa miner som kommer fram som inte kommit fram genom foto innan iaf.Så söter så. Dags att titta förbi snart tror jag!

2009-09-02 @ 20:47:07
Postat av: erika

ja gör det! nu är vi mer på hugget både han och jag. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits