Setset helt tvärt om

Set tre dagar gammal. Säga vad man vill men speciellt vacker var han kanske inte just när han var nyfödd.


Set är inte riktigt vad jag tänkte att min bebis skulle vara. Ni vet, man har en slags fantasibild inne i huvudet om hur det blir när ens unge finns och sådär. Ibland bara blir det helt tvärt om. Jag tänkte mig väl att han skulle ligga någonstans mellan eko och reko. Som jag skrivit om innan, tygblöjor, egenlagad mat, sjal och allt det där. Jag börjar nu tvivla på att Setset har något rekotänk i sig öht. Här är bevisen:

Mat: han gillar bara pulvergröt, mackor och burkmat. Hatar sallad och egenlagade köttgrytor med lokalproducerat kött.

Blöjor: han har aldrig haft blöjeksem men så fort han haft tygblöja i mer än en timme är han knallröd i båd jumske ünd stjärt. Sen sätter man på en engångs och poff så är han mjuk, len och hudfärgad igen.

Transport: han skriker när vi cyklar men ÄLSKAR att åka moped. Måste vara något med att behöva ha hjälm. Haha, nä ok, det var en skämt. Han gillar cykel också.

Sömn: han vaknar tusen gånger när han sover mellan oss men nu när han sover i sin egen säng sover han och sover och sover och sover.

Vagn: vi har nu gått över till sittvagn vilket uppskattas. Men. Ska man vara reko ska man ju ha ungen vänd mot sig så man kan se den i ögonen när man kör. Problemet med Set är bara att han VILL titta framåt. HELA TIDEN. Det innebär att han hänger och vippar på kanten och risken för att han ska trilla ur är "överhängande", så att säga. Det kvittar hur mycket vi selar honom, han ska bannemig se vad som händer på andra sidan vagnen.


Slår vad om att han bara kommer typ vilja leka krig och lyssna på melodifestivalen sen när han blir stor också. Och gå på donkan. Och åka på charter. Och hålla på med motorer. Och fotboll. Sånt där oreko (som hans föräldrar inte alls sysslar med.. eeeh).

Kommentarer:
Postat av: Jennie

haha tycker jag känner igen det där! Jag och Oscar som försöker uppfostra ebbe till en liten friden kille har istället en skjutgalen pojk här hemma som rusar runt & skriker "pangpang". Vi är väldigt ledsna. Försöker desperat få honom att säga "pusspuss" istället. Den gubben går han inte på. Jävla dagis rent ut sagt. & sen håller vi en tapper vegdiet här hemma, noga med att han ska få i sig aaallt rätt. Men ungen tar varje chans han får att tillaga sina kompisar djuren på rummet (icke levande sådana visserligen) i sin nya brio spis. MMm säger han. "inte faaarligt, såjasåja" sen stoppar han dem i spisen!! buhuhu. Dessutom har han TVÅ kvällar irad sagt till mamma att laga mat i köket, medan pappa ska bygga torn. Hur Pk är det? Skit. Någonstans har något gått väldigt väldigt fel


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits