Murre är hemma!

Rakad mage och bandage på armen. Han hade varit så arg så arg på alla på djursjukhuset så när Erik och Jon skulle hämta honom och lyfta över honom i vår bur gick veterinären ut från rummet. Haha. De hade fått ge honom lugnande hela tiden för att öht kunna göra någonting. Hon poängterade flera gånger att "ja det är ju en väldigt ARG katt ni har". Lille tjocke Möre, som är så snäll. Nu ligger han och spinner och är så lycklig över att vara hemma. Han har fått en specialordinerad mat som ska lösa upp grus i urinen. Den är tyvärr väldigt fet så antagligen kommer han gå upp i vikt. Det behöver han ju. Eh. Vi är alla glada över att han är hemma igen. Vi räknade ut att han nu har förbrukat fyra av sina nio liv på två år så ska han leva längre än till 2014 får han vara försiktig.

 

Ett liv gick när han dumpades i soptunnan som bebis.

Ett liv hos första familjen då han dels trillade ner från ovanvåningen och sen nästan drunknade i toan. Kanske två då.

Ett liv när han blev sjuk i vintras.

Och så ett liv igår.

 

Vi har för övrigt ätit på festivalen idag. Jag tog langos. Klarade halva. Bäst var fantan som jag tog till dryck. Fanta är det godaste jag vet, om man snackar godis. Skulle kunna sippa i mig en balja. Det var det hela, god natt.


Kommentarer:
Postat av: Kristin

Sigge var också jättearg när vi var hos doktorn med honom. Och han är världens gosigaste katt! Men vilken tur att Murre är hemma nu. Jag har vart orolig!

Postat av: Bea

Åh, det är härligt att se honom hemma igen. Undrar vad veterinären skulle säga om ni berättade hur fint Murre leker med Set, vilket tålamod han har med honom. Hon skulle ju knappast tro er..

2010-08-27 @ 09:49:03
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Ebba

Ni har så söta katter! Hoppas rehabiliteringen går bra för honom.

2010-08-27 @ 18:55:36
URL: http://toccata.livejournal.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits