Lusselellelusselelle

 

Efter en lång dag av sömn och sömn och sömn och kurerande av begynnande sjukdom tog vi oss i kragen och cyklade till Emmaus. Cykel dit betyder gående Set i affären betyder fara och färde. Det tog väl säkert fem minuter eller så innan han hade kraschat en porslinstomte i golvet. Förra gången var det en clown. På Ica förra veckan var det en burk Nutella. Säger som jag brukar säga: barn alltså, aint good fot nothing.

 

Så gick vi till nästa bord och där hittade Set det vackraste han nånsin skådat. Det såg ut som det iallafall. Han vägrade släppa lilla stjärngossen, och som den ömma moder jag ibland är tyckte jag att jag nog kunde lägga tio kronor på iallafall en luciapryl. Vi missade alla Luciatåg nämligen. Kollade på tv på kvällen men det var så proffsigt att det blev tråkigt. Dessutom räcker det att Sanna Nielsen fick sjunga solo under alla skolåren i Edenryd, behöver liksom inte se det nu i vuxen ålder också. Haha. Så en liten lussegosse bor nu i vårt hem. Set går till honom då och då och håller lite i honom eller bara tittar lite. Vördnadsfullt.

 

Glad Lucia.


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Satte mig på vardagsrumsgolvet med datorn imorse och kollade på SVT Lucia. Kom nästan inte iväg till jobbet. Och nostalgin försökte trycka fram en tår som jag kämpa tillbaka. Själv mindes jag Lucia med folkdansen och därmed Sanna, som ALLTID fick sjunga solo. Men hur kan man bli arg nu, hon ser ju ut som den snällaste människan på gjorden med sina rosa äppelkinder...

2010-12-14 @ 02:56:42
Postat av: erika

ja nä absolut inte arg! hon är så fin och jag hejar alltid på henne i melodixet, mest att man hört det förr liksom. :)

Postat av: mirijam

Åh gölle Settan!

2010-12-14 @ 11:15:29
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: kari

Fast lite plastig kanske? Aningens mycket spray i håret liksom...

Själv har jag också köpt sånt Henny fastnar för, men sen tar jag direkt och gömmer det, och planerar ge det i julklapp..! Snålt, men bra för man slipper en övermängd av leksaker förhoppningsvis. Eller, knappast, det lär bli mycket ändå.

2010-12-14 @ 11:58:53
Postat av: Kristin

Vi fick luciatåg med mellanstadiebarn på bibblan! Så fint! Om det inte vart för musikskolefröken som nog helst hade velat göra alltihop själv.

2010-12-14 @ 13:51:09
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: erika

Kari: jo för all del, men att få en lussegosse i julklapp är kanske lite i senaste laget. :)

2010-12-14 @ 14:06:18
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits