Näsploppsjävlarna

Det är, som bekant, kallt som satan ute. Jag och Set gick en sväng till hästarna idag igen och när vi hade varit ute i kanske en timme såg jag att hans ena kind började bli liksom lite blå. Då var det dags att gå in. Tog en kaffe med Marika, sen gick jag på vinst och förlust till glasögonaffären. Meningen var att jag skulle få ett sms när de var ankomna och det hade jag inte fått, men KA-TCHING!, de hade kommit ändå. När jag satte på mig det ena paret började fröknen fnissa. Schyrre eller hur? Not. Sen skulle hon vara extra snäll och generös och bytte näsplopparna mot några i silikon som skulle vara mycket bättre. Det störiga är bara att de är så fruktansvärt obekväma. Redan har jag värsta skavsåren på näsan, de liksom klibbar fast på mig. Buhu. Imorgon är det jag som går dit och ber om att få tillbaka de gamla.

Det börjar dra ihop sig, snart är det dags för jul. Jag tycker det går lite väl snabbt. Hade tänkt mig att det skulle vara kanske två veckor kvar till julafton nu, så är det typ två dagar! Det som stör mig mest är att jag är så missnöjd med årets julklappspapper. Det är liksom "2004 ringde och ville ha tillbaka sitt papper". Tur att innehållet är desto bättre. Och så ska det bli snökaos. Som tur är lyckades Erik just övertala Kaj att stanna i stan en dag extra så vi får åka med i bilen ut på landet. Skulle tippa att detta blir den vädermässigt mest spännande julen på väldigt länge. SPÄNNANDE.

Kommentarer:
Postat av: Bea

Å, ni sa bara ha å ha. Det var ju vår tur att ha Kaj nu, han skulle komma till oss ikväll o så skulle vi ha julmys från o med då! :(



Kan ni inte köra ikväll då, innan kaoset bryter ut helt, så vi kan vara säkra på att ni alla överhuvudtaget kommer ut?

Postat av: erika

pher-apps det skulle vara ett alternativ jo. Det var det att vi skulle på gille hos Eriks vänner Dani och Martha men det har vi bestämt oss för att skippa. Nu har vi klappajobb och packning på agendan men jag skulle ju kunna få det fixat under dagen. Ålrajtans, ska göra vad jag kan för att du ska få ha han lide ti.

2010-12-22 @ 09:09:50
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Alltså såhär då: Kaj får ju såklart göra hur han vill, även om vi hade sett fram emot hans ankomst. Men om ni inte har någon väldigt viktig anledning att stanna tills imorgon så tycker jag absolut att ni ska köra idag. Visst, det kanske inte blir så illa som prognosen säger, men varför chansa liksom?

2010-12-22 @ 09:17:04
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Erik

Men jag har ju inte hunnit tälja färdigt Kajs julklapp än... Men jag kan väl iofs. sitta ute i morsans snickerboa o tälja..

2010-12-22 @ 09:30:35
Postat av: erika

we can do it! Yes we can!

/vill vara alla till lags -82

2010-12-22 @ 09:42:56
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Alla till lags o alla till lags: gör det för er egen säkerhets skull! Men whatever the anledning is: Yes!

/Klok syster på landet, med respekt för vädret.

2010-12-22 @ 09:54:10
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: erika

jo alltså jag är helt med dig. Nu kom jag dock på att vi väntar datorleverans ikväll mellan 17-21. Får se hur det blir med den saken.

2010-12-22 @ 10:18:33
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Marcus

Vilken gulleplutt! :-)

2010-12-22 @ 10:44:22
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: kari

Jag vill också ha Kaj, för vi ska försöka bli färdiga att komma till HAJ redan i kväll vi med!

2010-12-22 @ 14:38:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits