Om en kall dag och ett vinterkalas



När jag steg upp idag berättade jag för Set att vi skulle åka till Henny på kalas. Det glittrade till i hans ögon och så rusade han till brevinkastet och ropade NENNE, NENNE, NENNE! Set älskar sin kusin. Henny har dock en något ansträngd relation till Set. Hon tycker nog om honom i teorin men i praktiken blir han lite.. mycket. På väg till bilen (Set fick gå själv hela vägen, men tung ryggsäck på ryggen. Liiite stolt) kom en ballong flygandes längs med marken fram till Sets fötter. Han blev glad. Jag fick kalla kårar och tänkte genast på denne herrn.



Vi åkte inom Claryhill för att hämta ett paket. Där var vägen alldeles igensnöad så vi fick köra på åkern. Tacka fan för fyrhjulsdrift när man bor på vischan.



På kalaset var ljuset för dåligt för att det skulle bli bra bilder. Fick bli en på lite sagoläsning. Henny the födelsedagsbarn frossade i rådjurskött och pepparkakor. Som sig bör när man fyller två!



På vägen hem kom kylan och bilhaverierna. Falsterbornas bil pajade i Glemmingebro. Kallt som attan och tonårskusinerna hade, på tonårstjejsvis, såklart varken mössor eller vantar. Jag undrar hur frusna de var när Hasse the räddare in the nöd kom och bärgade dem. Vi fick sedemera veta att de hade kommit till Malmö med tåg och sedan vidare till sitt hem med nödskjuts från en vän. Turligt! Inte lika turligt att de skulle besiktiga bilen imorgon förmiddag...



Sist bar det av till stallet. Set blev lyrisk. Han älskar även hästar serni. Utom just att sitta på dem. Där blev han lite rädd. I dont blame him. Nu är vi hemma i värmen igen. Imorgon är det lucia och jag kan inte bestämma mig för om vi orkar hänga på ÖF med tusen andra barn för att se luciatåg. Det är världens sötaste luciatåg med barn från Seved, dvs mest Somalier, som sjunger "santa lossia" och "tre gobbar tre gobbar" på bruten svenska. Vi såg det förra året och jag dog nästan av söthet, men också av värmeslag och barnstim. Kanske gör vi en lugnare aktivitet. Två dagars intensivt julkonsertande har gjort mig alldeles matt. Skulle behöva en dag eller två i ett tyst vitt rum med exempelvis delfinsång som komp. HAHAHA. Not. Jag väljer Neil Young till soundtrack tack. Men huvudvärken jag haft i en vecka får gärna försvinna. Jag är inte en sådan som har huvudvärk och krämpor, liksom.

Kommentarer:
Postat av: Malin

Här har du lite mumma för själen:



http://www.youtube.com/watch?v=8E1uWbW-Ad4&feature=youtube_gdata_player



2010-12-13 @ 00:59:47
Postat av: Bea

Hahahahahaha, ja, kolla på den länken så ska du se att allt blir bra igen!

2010-12-13 @ 08:23:30
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: erika

HAHA och där var dagens kommentar! Jag känner friiiid i själen, taack.

2010-12-13 @ 09:46:51
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits