blommor och disk





Köpte en blomma idag för presentkort jag fått av farmor. Det är trevligt med blommor. Vad som inte var trevligt var kvinnan i butiken. Hon var en arg en. Först hittade jag en jättefin blå blomma som jag ville ha men då sa hon  nej. Bestämt nej. Den skulle växa ute i trädgården och var väldigt svårskött. När jag bad henne visa mig någon som var lättskött visade hon denna och bara denna. Inga alternativ. Jag vågade inte annat än att köpa den, trots att jag inte var säker på att jag ens tyckte den var fin. Så slog hon in den, argt och hårdhänt, i papper och gav mig den i handen. Fick inte ens någon påse. Jag vågade inte be om en heller. Nu, här hemma, gillar jag den. Det var en udda upplevelse där i affären men jag tror att kastanjeblomman kommer göra sig bra hos oss. Jag gav den vår finaste kruka för att den skulle bli glad. Och så har tulpanerna slagit ut. Och Möre ligger i diskstället. Hej och hå.

Kommentarer:
Postat av: Helena

Alltid bra med nya blommor! Men om man klickar på tulpanerna så kommer trädet upp förstorat! Gillar du det så mycket?

2010-02-09 @ 09:38:18
Postat av: erika

jag såg det, det är ju egentligen inte meningen att man ska kunna klicka upp någon av dem så därför blir det en skitsammaskitsamma på den.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits